Kundtjänst på ALLA språk
Kundtjänst 24/7 & 365
Kundtjänst på Era villkor
Egna dedikerade agenter
Hem > Om Outsourcing > Komma igång med Outsourcing Influencer Marketing

Komma igång med Outsourcing Influencer Marketing

18 mars 2022
outsourca

Efter flera år sedan det har dykt upp, har outsourcing av influencer marketing visat sig inte vara en modefluga längre. Med så många varumärken som vittnar om hur influencer marketing hjälper till att öka deras kampanj och försäljning, uppmuntrades många marknadsförare att tillämpa denna fantastiska marknadsföringsstrategi. Så här ser det ut att outsourcad influencer marketing fortsätter att öka eftersom fler och fler varumärken förväntar sig framgångsrika resultat.

För affärsmän som ännu inte är bekanta med outsourcing av influencer marketing är outsourcing en affärsstrategi där företag skickar ut en viss uppgift såsom influencer marketing, som inte är kärnan i verksamheten utan anser vara väsentligt för att nå framgång. Samtidigt är influencer marketing en typ av marknadsföring som anlitar sociala medier influencers för att introducera och marknadsföra varumärken på en omfattande marknad. Influencers betraktar som opinionsbildare med en solid följebas i sociala medier. De etablerade trovärdighet, pålitlighet och expertis inom sina nischer. Det har redan testats hur deras åsikter och förslag har betydelse för deras supportrar eftersom dessa personer lätt kan vända sig till köpare av varumärket.

På grund av kostnadseffektiviteten hos influencer marketing och andra fördelar det ger varumärket, besegrade det redan det traditionella kändisstödet som blev det viktigaste verktyget för produktgodkännande under de senaste decennierna.

Det är dock viktigt att känna till några riktlinjer innan du börjar outsourca influencer marketing:

  1. Identifiera ditt huvudmål för influencer marketing. Det är en av de viktigaste faktorerna att tänka på när du outsourcar influencer marketing. Fråga dig själv först, vad är ditt huvudsakliga mål varför du behöver hjälp av influencers. Baserat på en undersökning av Linqia, lägger 89 % av varumärkena ut influencer marketing för att skapa autentiskt innehåll för varumärket. Samtidigt får 77 % hjälp av influencers för att skapa engagemang för varumärket, och 56 % använder influencer marketing för att driva trafik till sina webbplatser eller målsidor.
  2. Hitta en perfekt influencer för ditt varumärke. En av de viktiga sakerna att tänka på är att leta efter den mest lämpliga influencern som kommer att få ditt varumärke till framgång. Annars kanske ditt mål inte lyckas som du planerat.

För att vara säker på att du väljer den perfekta influencern för din kampanj, kontrollera följande om han/hon har dessa gyllene regler:

  1. Delar regelbundet innehåll av hög kvalitet
  2. Har en omfattande efterföljare och engagerar publiken aktivt
  3. Verkar vara äkta
  4. Med ett specifikt tema och stil som relaterar till ditt varumärke

Dessutom, låt dig inte vilseledas av antalet följare av influencers. Vi bör inte basera på storleken på en influencer om ditt varumärke kommer att lyckas eller inte. Det finns tillfällen då mindre influencers, kända som mikro-influencers, hjälpte varumärken mer än makro-influencers eller större influencers.

  1. Ge belöningar till influencern. Den här delen är en tuff utmaning för vissa märken. Du måste se till att belöningarna du erbjuder kommer att få dig att sticka ut från resten av varumärkena. Majoriteten av influencers är motiverade att samarbeta med ett varumärke när de erbjuder ytterligare förmåner, förutom ekonomiska belöningar. Om du kan erbjuda ytterligare belöningar är det mer sannolikt att influencers fortsätter att arbeta med dig och hjälper ditt företag att nå större framgång genom att outsourca influencer marketing på entreprenad.

Att komma igång med outsourcing av influencer marketing är en utmaning. Men med hjälp av rätt outsourcingpartner blir det enkelt. OnlineFactory i Manila är en av de bästa, inte bara inom outsourcing av influencer marketing utan också inom outsourcing av kundtjänst och content management.

 

Kontakta oss - Vi tar fram ett lösningsförslag anpassat för er!
Contact Us form

Contact Us form