Inom e-handelsbranschen har du säkert redan hört om outsourcing online och har en uppfattning om det. Många e-handlare använder outsourcing för sin e-handel, och de vittnar om hur det fick sina företag att fungera smidigt. Med största sannolikhet tjänar även du på att prova den här affärsstrategin.
Låt oss diskutera outsourcing och dess typer. Efter att ha tagit dig tid att läsa den här artikeln kan det hjälpa dig med vilka delar av dina affärsprocesser som du bör outsourca online.
Outsourcing kom ursprungligen från två ord, “out” betyder externt och “sourcing” från dess grundord “källa”. Outsourcing är en affärspraxis när företag anlitar kompetens utanför sitt företag för att utföra vissa affärsprocesser och tjänster som traditionellt utförs av deras egna personal. Normalt görs outsourcing online av företag för dess kostnadseffektivitet.
Outsourcing är uppdelat i två kategorier, efter plats och efter tjänster. Per plats är de tre typerna av outsourcing online lokal, off-shore och nearshoring. Outsourcing till företag i ditt land kallas lokal. Offshoring är processen att flytta dina kontorsjobb till länder med lägre arbetskraftskostnader men lika kompetens, som Filippinerna, medan nearshoring överför några av dina affärsfunktioner till dina grannländer. Outsourcing i Filippinerna anses vara ledande inom outsourcing offshore eftersom många länder från andra sidan världen valt att outsourca sina affärsprocesser där.
När det gäller outsourcing av tjänster finns det många typer, men vi diskuterar de fyra mest efterfrågade tjänsterna som:
Ovan nämnda tjänster kan också kategoriseras som backoffice outsourcing och front office outsourcing. Backoffice är den form av outsourcing som huvudsakligen handlar om inhemska behov av affärer som löner, fakturering eller liknande uppgifter. Under tiden avser outsourcing vid front office outsourcing av kundtjänst, såsom marknadsföring eller teknisk support. I Filippinerna har outsourcing av kundsupport det största antalet anställda. Det beror på att de har de två bästa egenskaperna hos skickliga kundtjänstrepresentanter – engelsk flyt och flexibilitet för alla arbetstider.
För att outsourca kundtjänst, influencer marketing och content management bör du vända dig till OnlineFactory.