Kundtjänst på ALLA språk
Kundtjänst 24/7 & 365
Kundtjänst på Era villkor
Egna dedikerade agenter
Hem > Om Outsourcing > Outsourca kundtjänst på engelska – Ditt fönster till omvärlden

Outsourca kundtjänst på engelska – Ditt fönster till omvärlden

27 Juli 2021
outsourca kundtjänst

Även om engelska inte har de största modersmålen, anses det fortfarande vara det internationella och det viktigaste språket som alla som vill lyckas globalt bör lära sig. Engelska är också mediet om du vill lära dig ett annat språk. Till människorna som använder ESL (engelska som andraspråk) kan du göra en karriär när det gäller att outsourca kundtjänst som en bra kundtjänst och göra kunderna nöjda och nöjda.

Outsourcing av kundtjänst i Filippinerna är en av de mest blomstrande branscherna i landet. Under pandemin där många förlorade sina jobb har outsourcing blivit en räddning för många filippinare. Det visar att filippinernas kunskaper på engelska uppskattas mycket av länder som USA och Europa.

Outsourcing är en effektiv affärsstrategi där företag från utvecklade länder flyttar affärsprocesser till outsourcingföretag i utvecklingsländer som Filippinerna. Ett av problemen det medförde är språkbarriären. Men det är inte när du outsourcar i ett land som Filippinerna där det rankades på 10: e plats i engelska kunskaper. För att undvika det dilemma som språkbarriären medför, måste både företag och konsumenter vara skickliga på engelska för att uppnå tydlig kommunikation. Det är en av anledningarna till att företag från västländer, som USA och Europa, lockas att outsourca sina affärsuppgifter på Filippinerna, särskilt kundservice. Bortsett från att vara hårt arbetande, gästvänligt och flexibelt, är engelsk flytande en av faktorerna för att internationella företag väljer att outsourca kundsupport på Filippinerna. Så det är inte längre förvånande om antalet filippinare som arbetar i BPO når 1,2 miljoner 2020 trots pandemin.

Kundstöd på engelska utgör den största befolkningen i outsourcingbranschen. Och antalet internationella företag som är engagerade i att överföra några av sina affärsfunktioner ökar enormt. Vem skulle inte lockas av de fördelar de får vid outsourcing av kundsupport på Filippinerna? Bortsett från arbetskrafts- och driftskostnadsminskningar har du chansen att skaffa de bästa filippinska experterna inom sitt område.

Flera filippinare som inte kan fullfölja sina högskoleexamen har hittat en plats i outsourcing av kundtjänst på grund av sin förmåga att kommunicera på engelska. De har hittat en möjlighet till en bra karriär och högre löner som de inte kan få när de arbetar i företag som inte är BPO.

De säger att engelska är fönstret för världen. Och det är sant eftersom många möjligheter kommer om du är konkurrenskraftig på engelska. Det är officiellt erkänt i 80 länder och talas allmänt i ytterligare 100 länder. Det blir viktigt i outsourcing- och e-handelsvärlden eftersom flera stora företag har kontor över hela världen. De behöver kundsupport på engelska för att tillgodose sina kunders behov runt om i världen.

Det engelska språket är också viktigt och används ofta inom vetenskap och teknik. Nästan alla medieplattformar använder engelska inom dessa områden eftersom det är lättare att förklara informationen och detaljerna om dessa kunskapsområden. Dessutom sägs det effektivt att använda engelska eller infoga engelska undertexter om du tillgodoser hela världen.

Utan tvekan är det engelska språket viktigt i vår globaliserade värld.

Outsourca kundtjänst gör du bäst med OnlineFactory.

Kontakta oss - Vi tar fram ett lösningsförslag anpassat för er!
Contact Us form

Contact Us form