Kundtjänst på ALLA språk
Kundtjänst 24/7 & 365
Kundtjänst på Era villkor
Egna dedikerade agenter
Hem > Om Outsourcing > Artificiell intelligens, är det ett hot i outsourcingindustrin?

Artificiell intelligens, är det ett hot i outsourcingindustrin?

20 December 2021
outsourca kundtjänst

“Kunskapen ska öka.”

Denna passage från Bibeln i Daniels bok vittnar redan av dagens generation. Tänk hur snabbt Internet och modern teknik fortskrider. Sociala medier, digital och online marknadsföring, influencer marketing, outsourcing av kundtjänst … Och nu använder många företag artificiell intelligens (AI) för att minska kostnaderna för att driva ett företag och uppnå smidigheten i arbetsprocessen.

Robotiken och högteknologiska teman som vi brukade titta på i filmerna blev möjliga i våra vardagsliv. Automatiserade kassamaskiner är ett av de första resultaten av framstegen för vår teknik. Det följdes av olika upptäckter med hjälp av AI, såsom Vendo -maskiner och robotdammsugare. De var alla gjorda tidigare av människor. Men nu kan de prestera utan mänskligt ingripande utan genom artificiell intelligens.

Det finns dock en negativ effekt på framväxten av artificiell intelligens. Eftersom AI -ersättning av människor visade sig vara framgångsrik kommer många människor att förlora sina jobb. En av de branscher som kommer att drabbas allvarligt är outsourcing. Outsourcing av kundtjänst gör att många människor kan arbeta, särskilt inom online -kundtjänst. Outsourcing av kundtjänst är en av de framgångsrika branscherna på Filippinerna eftersom många internationella företag anförtror sina online -kundtjänstteam till filippinerna.

Genom outsourcing ökar antalet anställda eftersom efterfrågan från olika typer av företag är hög. En av dem är outsourcing på Filippinerna. Många filippinare fick chansen att leta efter höglönade jobb i BPO. Och outsourcing blev en av de stora bidragsgivarna till framgången för den filippinska ekonomin.

Men med existensen av AI som en av de användbara metoderna i näringslivet oroar många sig om det är ett tecken på att outsourcing för kundtjänst snart kan upphöra. Är det på riktigt?

Denna idé kan verka hotfull. Men om du fördjupar dig i den djupare förståelsen av artificiell intelligens kommer du att bli förvånad över att den skulle berätta en helt annan historia. Om den utförs på lämpligt sätt kommer artificiell intelligens att erbjuda en imponerande och framgångsrik framtid inom outsourcingindustrin. Det kommer att ge möjligheter för BPO -anställda att stanna kvar i sina jobb samtidigt som deras produktivitet och konkurrenskraft ökar.

För vissa människor handlar “artificiell intelligens” om robotar. Men i själva verket finns det mer än så. AI hänvisar till tillämpningen av mänsklig intelligens i maskiner. Med hjälp av människors intelligens inom vetenskap och teknik kan de programmera maskinerna att tänka som människor och imitera deras handlingar. Det kan också appliceras på alla maskiner som visar egenskaper och handlingar som är associerade med ett mänskligt sinne. Sedan dess har störande outsourcing uppstått.

Disruptive outsourcing av kundtjänst är motsvarigheten till traditionell outsourcing. Det innebär användning av tekniska framsteg som kan inkludera robotisk processautomatisering och molnberäkning. Robotic Process Automation (RPA) är ett av teknikens stora resultat. Det gör att alla kan bygga programvara för att imitera och införliva mänskliga handlingar som interagerar inom digitala system och visar en affärsprocess. Cloud computing, å andra sidan, är leverans av olika typer av tjänster via Internet, såsom datalagring, servrar, databaser, nätverk och programvara.

En BPO -expert försäkrade om att det inte finns något att oroa sig för utseendet på artificiell intelligens. Vissa specialister tror att applikationer av AI förbättrar kvaliteten på BPO- och callcenter -transaktioner och utförs mer exakt och i snabbare takt. Kraven och behoven hos många affärsaspekter, till exempel outsourcing för kundtjänst, kan inte ersättas av kvalitetstjänsten hos mänskliga callcenteragenter.

Företag outsourcar sin kundtjänst för att uppnå två mål – att betjäna kunden i alla aspekter och göra dem glada och nöjda. Att ge kunderna det de behöver kan enkelt uppfyllas genom att använda artificiell intelligens. Men att göra dina kunder nöjda kan bara göras av callcenteragenter och aldrig av robotar. Kunderna kommer att vara glada och nöjda när deras problem är lösta. Men de kan vara mer glada och nöjda med hur de hanterades och behandlades. Det kan aldrig göras med maskiner. Även de bästa tekniska lösningarna kan aldrig ersätta det känslomässiga sambandet mellan kunder och mänskliga agenter.

Så vi kan säkert dra slutsatsen att outsourcing av kundtjänst fortfarande är det bästa och kostnadseffektiva sättet att driva ett företag, betjäna kunderna, göra dem nöjda och naturligtvis uppnå stora vinster!

 

Kontakta oss - Vi tar fram ett lösningsförslag anpassat för er!
Contact Us form

Contact Us form