Kundtjänst på ALLA språk
Kundtjänst 24/7 & 365
Kundtjänst på Era villkor
Egna dedikerade agenter
Hem > Om Outsourcing > Outsourcing, Offshoring, Nearshoring: Är de samma?

Outsourcing, Offshoring, Nearshoring: Är de samma?

22 December 2021
outsourcing

I näringslivet har outsourcing varit modeordet sedan det uppstod i slutet av 1980 -talet fram till detta datum. Det blev allmänt använt av många marknadsförare, särskilt nystartade företagare, på grund av dess många fördelar. Kostnadseffektivitet är den främsta anledningen till att många affärsmän lockades att tillämpa outsourcing för sin e-handel. Genom outsourcing kan de starta ett företag till en begränsad budget.

Outsourcing är en affärsstrategi där företag skickar ut några av sina icke-kärniga men väsentliga uppgifter till det mer kapabla outsourcingföretaget, har resurser och har människor som är experter för att utföra uppgifterna. Outsourcing av kundtjänst är en av de affärsaspekter som vanligtvis outsourcas av många företag. Eftersom online -kundtjänst inte är den centrala aspekten av verksamheten utan är avgörande för att behålla och locka fler kunder, bör de behålla kundtjänst genom outsourcing.

Outsourcing av kundtjänst blev mer betydande under pandemin. På grund av rädslan för viruset, restriktioner och avstängningar blev online -kundtjänst mer relevant. Och på grund av pandemin förlamades världsekonomin eftersom 90% av företagen var kritiskt drabbade. Vissa bestämde sig för att minska medarbetarna. Vissa har valt att stänga antingen tillfälligt och permanent. Men med hjälp av outsourcing kan många fortfarande överleva och fortsätta.

Två liknande affärsstrategier hänger ihop med outsourcing: offshoring och nearshoring. Vissa människor misstolkade att dessa tre ord liknar varandra. Även om deras huvudsakliga funktioner är desamma (skickar ut affärsprocesser till externa leverantörer), har var och en av dem sina mål.

Outsourcing definieras som en affärsprocess där företag överför vissa affärsuppgifter till externa leverantörer snarare än att göra dem internt. Denna strategi blev efterfrågad när de upptäckte hur stora de kunde spara när de outsourcar kundtjänst. Alla företagsstorlekar kan dra fördel av outsourcing för att uppnå den kostnadseffektivitet och flexibilitet som erbjuds. De kan också få service av utmärkta arbetare från olika länder. Och genom 24/7 outsourcing av kundtjänst kan företag betjäna sina kunder över hela världen även om de redan är nära i sina regioner. Utmärkt kundtjänst är avgörande för att öka försäljningen och behålla kundernas lojalitet.

Outsourcing på Filippinerna är ett perfekt exempel. Det finns ett ökande antal företag över hela världen som väljer att outsourca sin kundtjänst i detta land.

Offshoring, liksom outsourcing, är processen att överföra affärsprocesser till utlandet. I likhet med outsourcing är dess främsta mål att minska arbetskrafts- och driftskostnader. Internationella kunder får tjänster från offshore -företag eftersom deras landsmiljöer tillåter dem att tillverka produkter ekonomiskt eller tillhandahålla nödvändig service till en lägre kostnad. Offshoring tillåter ditt företag att fungera dygnet runt. Outsourcing av kundtjänst på Filippinerna är ett exempel på offshoring. USA-baserade företag kan fortfarande hjälpa sina kunder från olika tidszoner.

Nearshoring är en process där företag överför sina tjänster till sina grannländer. Båda företagen kan dra nytta av en eller flera av följande dimensioner av närhet, såsom geografiska platser, tidszoner, kultur, språk och ekonomi. Nearshoring är motsatsen till offshoring.

Australiska företag som överför vissa affärsprocesser på Filippinerna är ett exempel på nearshoring. Båda länderna har bara tre timmar av tidsskillnaden, och de talar båda flytande engelska.

Outsourcing, offshoring och nearshoring har det enda syftet. Det vill säga att hjälpa företag att driva sina företag smidigt och uppnå flexibilitet och framgång.

 

Kontakta oss - Vi tar fram ett lösningsförslag anpassat för er!
Contact Us form

Contact Us form