Kundtjänst på ALLA språk
Kundtjänst 24/7 & 365
Kundtjänst på Era villkor
Egna dedikerade agenter
Hem > Om Outsourcing > Enkla steg i outsourcing av kundtjänst

Enkla steg i outsourcing av kundtjänst

17 mars 2022
outsourcing kundtjänst

Att tillhandahålla utmärkt kundservice är en av hemligheterna till varför många företag fortsätter att växa och förblir stabila trots många ekonomiska utmaningar, såsom lågkonjunktur och pandemi. Det är därför att outsourcing av kundtjänst är en fascinerande idé för många marknadsförare. Genom denna fantastiska affärspraxis kan du outsourca kundtjänst till outsourcingsföretaget. Och det kan minska omkostnaderna avsevärt, spara dina pengar och resurser och du kommer att bli fri från stress.

Outsourcing är dock inte en lösning som passar alla. Det är viktigt att väga och studera dina alternativ noggrant, speciellt när du outsourcar din kundtjänst eftersom din externa leverantör kommer att interagera direkt med dina kunder.

Genom att outsourca din kundtjänst på rätt sätt kommer ditt företag att uppnå flexibilitet, kostnadsreduktion och kvalitetsservice. Genom outsourcing kan du även justera ditt arbetskraftsbehov i säsongscykler, såsom semesterperioden. Du kan skala upp och ner efter behov, baserat på kraven.

Enligt Deloittes globala outsourcing 2020 tillämpar upp till 70 % av företagen outsourcing av kundtjänst för att uppnå kostnadsreduktion, 40 % för flexibilitet, 20 % för hastighet till marknaden, 15 % för tillgång till verktyg och processer och smidighet. Men oavsett din anledning är det viktigt att välja en utlokaliserad kundtjänstleverantör som är pålitlig, pålitlig och trovärdig.

För dem som ännu inte outsourcar sin kundtjänst och överväger att tillämpa den på sin verksamhet, här är de enkla stegen:

  1. Fastställ din anledning till outsourcing. Outsourcing är betydande men kan ibland vara riskabelt, så du måste tänka, planera och identifiera din anledning innan du arbetar med ett externt företag.
  2. Se till att outsourcingsföretaget kan tillhandahålla de kanaler som dina kunder använder. Nuförtiden är det viktigt att erbjuda flerkanalssupport för att outsourca kundtjänst. Baserat på forskning från TalkDesk är ett telefonsamtal fortfarande den mest föredragna kanalen med 36 % av kunderna. Den följs av en livechatt med 33 % av kunderna, ett e-postmeddelande med 25 % av kunderna, en onlinesupportportal med 5 % av kunderna och sociala medier med 2 % av kunderna.
  3. Laglig överenskommelse. När du avslutar en affär med en outsourcingpartner bör du vara uppmärksam på avtalet på allvar. Ta så mycket som möjligt hjälp av en advokat för att granska alla dokument som du inte helt förstår. Det är han som har kunskap och erfarenhet om juridiska frågor som kan finnas inom en snar framtid.
  4. Kontrollera om kundombuden är kunniga i sitt jobb och lämpliga att arbeta. Även om modern teknik är en viktig komponent för att leverera kvalitativa kundupplevelser, räcker det inte. Kunder vill få kontakt med utmärkta, professionella och empatiska outsourcade kundtjänstagenter. Att anställa högkvalitativa agenter är en av de viktigaste övervägandena för att leta efter rätt outsourcingpartner.
  5. Tänk på att outsourca kundtjänst som en tillväxtstrategi. Kundservice är en av livlinorna för alla företag. Men det ständigt föränderliga affärslandskapet och konsumentbeteenden sätter press på kundtjänstfunktionerna. Därför, trots de ökande kundservicekraven, bör ditt team inte gå sönder.

Outsourcing av kundtjänst är en av de rimliga lösningarna för att förbättra kundupplevelser. Det leder dock bara till rätt resultat när det är rätt planerat.

 

Kontakta oss - Vi tar fram ett lösningsförslag anpassat för er!
Contact Us form

Contact Us form