När merparten av din försäljning sker utanför kontorstid är det viktigt att ligga steget före dina konkurrenter och erbjuda bättre – och snabbare – kundservice än andra.
Som e-handlare har du sannolikt stenkoll på när din försäljning är som högst. Inte sällan inträffar topparna under kvällar och helger, framförallt på söndagar.
Har du någon gång räknat på hur många beställningar din butik går miste om, just för att konsumenten kontaktat er vid ett tillfälle då eran kundtjänst är stängd?
Fördelar som väger tungt
Att som kund få ett snabbt svar från eran kundtjänst under en sen kväll, eller på en söndag, är något som kommer väga tungt i er favör. I ett modernt samhälle där information och tjänster utbyts blixtsnabbt har tålamod blivit något av en bristvara. Du som erbjuder kundtjänst när kunden är aktiv på din webbutik kommer alltid ligga i framkant.
För er som har hunnit växa sig så pass stora att ni har en ständigt hög volym på inkommande supportärenden, finns det fler fördelar att hämta hos en aktiv kundtjänst på helgerna.
Istället för att låta inkorgen växa sig så stor under två obemannade dagar att varje måndag inleds med en ångestladdad backlog, kan din bemannade kundtjänst aktivt beta av inkorgen under helgen, och på så vis göra veckostarten allt behagligare.
Varför erbjuder inte fler kundtjänst på kvällar och helger?
Det korta svaret är naturligtvis kostnadsfrågan. Att ha personal anställd i Sverige under obekväma tider, som kvällar och helger, kostar mycket. För många e-handlare kan det vara svårt att hitta utrymme i budgeten till att rättfärdiga helgbemanning.
En vanlig förevändning är tron om att man måste omsätta hundratals miljoner för att kunna utöka sina supporttider till kvällar och helger. Lyckligtvis är detta inte reserverat för endast de största aktörerna – det finns enkla lösningar för e-handelsbutiker i alla storlekar som vill ha möjligheten att finnas där för sina kunder när det behövs som mest.
Och lösningen då
Det finns en enkel lösning som låter dig rusta upp din kundtjänst och utöka dina öppettider, utan att kostnaderna skenar iväg. Faktum är att kostnaderna till och med blir lägre, samtidigt som du kan bibehålla kvaliteten på din kundtjänst.
Många e-handlare använder sig redan av den här lösningen sedan många år tillbaka, och efterfrågan ökar snabbt.
Lösningen du behöver kika på är att outsourca kundtjänst. Med det menas att du tar hjälp en extern partner som rekryterar in personal åt dig. Ofta till en början som ett komplement till din befintliga kundtjänst.
Anpassat för dig
Hos outsoucingbolag som OnlineFactory får du ett lösningsförslag som är helt anpassat för dina behov, oavsett hur stora eller små de är. Med ett fast timpris som alltid är samma dygnet runt, året runt, kan du tryggt förlägga din personal på de tider som dina kunder behöver er som mest.
OnlineFactory rekryterar in dedikerade agenter som enbart jobbar för, och blir experter på, just er. Inga egna system används, utan vi arbetar alltid i kundens egna system och anpassar oss efter er.
Vi skickar ett lösningsförslag
Du som står i valet och kvalet att både stärka upp din kundtjänst och samtidigt minska dina kostnader, gör klokt i att utforska möjligheterna med outsourcing av kundtjänst
Kontakta OnlineFactory och beskriv er verksamhet och era behov, så presenterar vi ett förslag på hur vi kan hjälpa just Er. För direktkontakt, vänligen skicka ett mail till
[email protected] eller besök www.onlinefactory.se för mer information.