Kundtjänst på ALLA språk
Kundtjänst 24/7 & 365
Kundtjänst på Era villkor
Egna dedikerade agenter
Hem > Nyheter > Erbjuda kundtjänst på flera språk – enklare än du tror

Erbjuda kundtjänst på flera språk – enklare än du tror

March 21, 2022
Erbjuda kundtjänst på flera språk – enklare än du tror

”Inte svårare än att ha kundtjänst på svenska”.

Att hitta utländsk språkkompetens i Sverige kan många gånger vara svårt. Att behålla den? Ännu svårare.

Svenska e-handelsbolag som expanderar utanför rikets gränser, vare sig till grannländerna eller i övriga världen, ställs ofta inför en svår utmaning när de ska hitta personal som talar andra språk än svenska och engelska.

Låt oss anta att du slagit upp portarna i Danmark, Norge och Finland. Nu ska du hitta personal som kan hjälpa dina nya kunder när de kontaktar er kundtjänst på sitt modersmål.

Det som skulle vara en enkel match förvandlas snart till en rekryterares mardröm, då det tidigt står klart att det inte bara är svårt att hitta våra nordiska grannar inom räckhåll – de få som du lyckas få fram stannar sällan länge.

Varför är detta en så vanlig företeelse? En ofta förekommande orsak är att de med utländsk språkkompetens, som söker jobb inom kundtjänst i Sverige, många gånger är studenter som extraknäcker under studietiden, eller av andra skäl endast har möjlighet att arbeta under en begränsad tid innan de beger sig vidare.

Skona dig från huvudvärken – låt dig hjälpas av specialister

Du som har svårt att hitta och behålla utländsk språkkompetens bör givetvis inte låta detta hindra dig från att erbjuda kvalitativ support till dina kunder utanför Sverige. Istället kan du enkelt få hjälp genom att outsourca din kundtjänst

Med en rutinerad outsourcingpartner undkommer du alla de tidskrävande utmaningar som rekrytering av utländsk språkkompetens innebär. Den tiden kan du istället lägga på din kärnverksamhet.

OnlineFactory sköter hela biten åt dig

Genom sin bakgrund och erfarenhet har OnlineFactory idag några av Sveriges största e-handelsbolag som kunder, och erbjuder outsourcinglösningar inom kundtjänst på 15 olika språk. För att säkerställa bästa möjliga service får varje kund ett lösningsförslag som är helt anpassat till deras unika behov.

För att outsourcing ska vara lönsamt för dig som e-handlare är det viktigt att lösningen är enkel, kostnadseffektiv, flexibel och skalbar. OnlineFactorys främsta mål är att kombinera samtliga delar i en helhetslösning oavsett hur stort eller litet ditt behov är.

Utforska möjligheterna för just din e-handelsbutik redan idag och upptäck hur outsourcing kan hjälpa dig på din tillväxtresa. Kontakta OnlineFactory på [email protected] eller besök OnlineFactory.se för mer information.

Kontakta oss - Vi tar fram ett lösningsförslag anpassat för er!
Contact Us form

Contact Us form