I näringslivet, där konkurrensen är så hård, är den viktigaste faktorn att tänka på hur man behåller sina kunders lojalitet och ökar deras antal. Framtiden för ditt företag beror på deras perspektiv och acceptans av dina produkter. Det är anledningen till att de flesta företag outsourcar sin kundtjänst för att uppfylla detta behov som en del av sin marknadsföringsstrategi. Genom outsourcing med rätt partner kan du omedelbart få din kundtjänst online trots en liten budget. Men för att helt nå ditt mål om kundkvarhållande och spridning räcker det inte med att tillhandahålla kundservice. Ditt uppdrag är att ge bra kundservice till de människor som stöder dina produkter eller tjänster.
Här är de 10 bästa egenskaperna som det outsourcade kundsupporten måste ha för e-handel:
Övertygande talförmåga — att övertyga människor är inte en lätt uppgift, särskilt om du inte vet vem du pratar med. I outsourcad kundtjänst bör kundsupportagenter ha övertygande färdigheter för olika ändamål, till exempel att få kunderna att tro på dina ord. Och att du kan lösa deras problem eller övertyga dem om att stödja dina nya produkter.
Tydlig kommunikation — ibland är felkommunikation oundviklig mellan kunder och agenter, särskilt om kunden redan har ångest på grund av det problem de stött på i dina produkter eller tjänster. Eftersom det är företagets ansikte måste outsourcad kundsupport uppnå tydlig kommunikation till kunderna. Gör ditt bästa för att prata med dina kunder mycket bra och få dem att förstå situationen tydligt.
Kunna vända negativa svar till positiva — tänk alltid på frasen “formuleringen gör hela skillnaden.” Berätta aldrig för kunderna att du inte kan lösa problemet eller att deras begäran är omöjlig att bevilja. Till exempel i stället för att säga till kunderna att ”vi kan inte lösa problemet eftersom vi inte vet hur vi ska lösa det. Vi kommer att kontakta dig så snart som möjligt. ” Varför inte berätta detta meddelande genom att använda lämpliga formuleringar som ”Tack för att du kontaktade oss, fröken (kundens namn). Rädd för att säga att vi inte är rätt person att lösa ditt problem. Om det är okej att du väntar några minuter eftersom vi överför dig till rätt agent som mer än kan tjäna? ” På detta sätt vet kunderna att du värderar dem och ditt företag är redo att betjäna dem.
Empati — se till att alltid ha medkänsla med dina kunder. Att få dem att känna att du förstår deras klagomål och känslor kan kasta ut deras dåliga känslor mot dina produkter.
Anpassningsförmåga — varje individ har olika attityder. Det finns tillfällen att dina kunder förblir lugna och med tydliga sinnen oavsett deras dilemma med dina produkter. Och det finns också situationer där du har svårt att hantera omöjliga kunder. Var alltid flexibel för att undvika onödig konversation.
Använd alltid ett positivt språk — det är bra att prata med en person vars språk eller ord innehåller positivitet. När dina kunder hör positiva ord från dig är det större chans att de kan förstå din förklaring, även om deras problem inte kunde lösas direkt.
Effektivt lyssnande — att lyssna uppmärksamt på dina kunder kan undvika missförstånd och skapa bra resultat. När du lyssnar bra på deras oro är det minsta chansen att be kunderna upprepa vad de har sagt. Att göra detta kan göra dem irriterade.
Tålamod — det finns ett ordspråk att “tålamod är en dygd.” Det är viktigt för att hantera dina värderade kunder. Om du behåller ditt tålamod även med den mest irriterade kunden, kan du undvika felaktiga incidenter.
Att veta hur man avslutar en konversation — en bra slutsats är något vi alla vill uppnå. Ibland är det oundvikligt att komma fram till en lösning på plats. Men med den bästa förklaringen och rätt formulering kan du avsluta ett bra samtal med en nöjd kund.
Kännedom om produkterna — se till att dina kundtjänstagenter är välorienterade för dina produkter. De representerar ditt företag som helhet. På så sätt kan de göra dem välinformerade och kunna betjäna kunderna effektivt.
Du kan uppnå alla dessa egenskaper genom outsourcing av kundtjänst i Filippinerna. Många företag världen över litar på sin kundtjänst till de filippinska kundtjänstrepresentanterna som har alla dessa karaktärer.
Outsourca kundtjänst gör du bäst genom OnlineFactory.