Outsourcing inom företag blomstrade sedan första gången det introducerades i slutet av 80-talet. Det är en affärsstrategi där ett företag överlämnar sina affärsprocesser till ett externt företag. Idag är outsourcing även stort inom e-handelsindustrin. Flera faktorer ska övervägas då outsourcing online accepteras och implementeras av många företag, och vi kommer att diskutera tio skäl till varför du behöver outsourca för ditt företag:
- Att sänka arbetskraft och andra driftskostnader – det är den viktigaste faktorn varför antalet företagare som nyttjar outsourcing ökar. Det har ett bestämt inflytande på ett företags intäkter och kan ge en betydande minskning av allmänna kostnader när det genomförs korrekt. Till exempel är att anställa och utbilda anställda kostsamt och tidskrävande, särskilt för korta projekt. Outsourcing för din e-handel är bättre än att anställa heltid som kostar även när deras tjänster inte längre behövs. Ett annat exempel är att arbetskraftskostnaderna i vissa länder är imponerande lägre än i västvärlden. Det är anledningen till att outsourcing i Filippinerna nu är en blomstrande bransch. Detta land erbjuder en låg kostnad för outsourcing men effektivt och väl utförda jobb.
- För att maximera användningen av externa resurser – kostnaden för material du använder kan minskas genom att vissa funktioner flyttas till andra länder, där dessa material kan fås till ett billigare pris.
- Att fokusera på kärnverksamhetens processer – när du outsourcar andra tråkiga och tidskrävande processer men som ändå krävs för att hålla ditt företag igång, låter det dig fokusera din tid och ansträngning på kärnfunktionen i ditt företag som kan generera mer intäkter.
- För att uppfylla din kundnöjdhet – eftersom du värdesätter de människor som stöder dina produkter är det viktigt att outsourca din kundtjänst som hanterar kundvårdsaspekten i ditt företag.
- För att ge dig en möjlighet att föra ditt företag till global e-handel – när du vidarebefordrar en del av ditt företag utomlands eller offshore, kan du etablera ditt företag inom dagens växande globala marknader. Outsourcing online kan förbättra ditt företags intäkter från internationell försäljning.
- För att uppnå effektivitet – när du outsourcar icke-centrala företagsfunktioner till experter ökar det effektiviteten. Du får tillgång till experter och yrkesverksamma inom sina respektive områden, vilket ger dig en garanti för att du får en högkvalitativ och effektiv produktion.
- Att ha flexibla kontrakt med dina outsourcingpartners – även om ditt företag redan är stabilt, finns det vissa oundvikligheter i näringslivet som nedgångar och lågkonjunktur. Flexibilitet kräver att ditt företag minskar eller delvis upphör med driften. Outsourcing kan hjälpa till att lösa detta problem eftersom du kan be om ett avtal med din outsourcingpartner.
- För att fortsätta din verksamhet smidigt – under tider med förändringar som sammanslagningar, nedskärningar eller ledningsförändringar är outsourcing till stor hjälp eftersom det låter de områdena i ditt företags arbete förbli oförändrade. Ett exempel är när du outsourcar din kundsupport. Kundvård hindrar inte, och kunderna känner inte till de interna konflikterna i ditt företag.
- För att ge plats för innovation – när du börjar med outsourcing låter det dig fokusera din uppmärksamhet och energi på mer väsentliga aspekter av ditt arbete. Du kan fokusera på att utveckla nya idéer.
- För att undvika att tjänsten plötsligt överges – ibland kan du inte kontrollera dina anställdas beslut. De kan eller kanske inte avgå från sina inlägg. När någon slutat gick alla de pengar du spenderade på anställning och utbildning ut genom dörren med dem. Plötslig vakans i positionen kan störa din verksamhet och orsaka dyra problem. Men om du har ett outsourcingföretag som inte låter detta hända skulle din verksamhet fortsätta smidigt utan avbrott eller risk.
OnlineFactory är ett växande företag med bas i Manila, Filippinerna. De tillhandahåller tjänster inom outsourcad kundtjänst, influencer marketing och content management.