Kundtjänst på ALLA språk
Kundtjänst 24/7 & 365
Kundtjänst på Era villkor
Egna dedikerade agenter
Hem > Om Outsourcing > Engelska språkets betydelse i globaliseringen

Engelska språkets betydelse i globaliseringen

29 Januari 2021
outsourca kundtjänst

På Filippinerna, när människor arbetar i ett callcenter eller BPO-företag, är det första som kommer att tänkas på om dem – de är bra på engelska. Till de personer som använder ESL (engelska som andraspråk) har du en plats i outsourcingbranschen, särskilt när det gäller att outsourca kundtjänst.

Outsourcing online handlar om att flytta affärsprocesser från företag i västländerna (USA eller Europa) till outsourcingföretag i Sydostasien (t.ex. Filippinerna). För att undvika språkhinder och uppnå tydlig kommunikation måste affärsmän och kunderna kunna engelska. Det är en av anledningarna till att många företag från västländer beslutade att outsourca sina affärsfunktioner på Filippinerna. De visste att filippinerna, förutom att vara passionerade i sitt arbete och mycket skickliga, alla talar flytande engelska. Det är en av anledningarna till att många företag över hela världen fortsätter att outsourca på Filippinerna. År 2020, enligt en undersökning, går antalet filippiner som är anställda i outsourcingföretag upp till 1,2 miljoner.

Kundsupport på engelska har den största befolkningen i BPO-industrin på Filippinerna. Kunder från utlandet som outsourcar kundtjänst till sina företag fortsätter att multipliceras. De åtnjuter fördelarna med outsourcing till Filippinerna, såsom kostnadsminskningar i arbetskraft och drift och att förvärva filippinska som inte bara är kvalificerade arbetare utan också engelska skickliga. På sidan av de filippinska arbetarna, särskilt de som inte är högskoleexamen men goda och begåvade, insåg de att det att vara engelsktalande hjälpte dem mycket att ha hittat en imponerande och bra karriär i BPO som erbjuder högre löner jämfört med andra icke -BPO-företag. De uppskattar redan att det att vara bra på engelska kan hjälpa dem att hitta bättre jobb inom outsourcingbranschen.

Baserat på filippinernas och andra icke-engelsktalande i hela världen är engelska fönstret för världen. Många möjligheter kommer om du är bra på engelska, både muntligt och skriftligt. Det är officiellt erkänt i 80 länder och talas allmänt i ytterligare 100 länder.

När det gäller outsourcing och e-handel är engelska mycket viktigt. Många stora företag har kontor över hela världen. För att uppnå tydlig kommunikation måste du därför använda det engelska språket för att förhindra att det är svårt att översätta andra språk än engelska.

När det gäller vetenskap och teknik används engelska främst. Visst har du redan märkt att nästan alla medieplattformar använder engelska om ämnet handlar om vetenskap och teknik. Det är svårt att använda icke-engelska språk för att förmedla information och budskap inom dessa kunskapsområden. Och det är effektivt säkert att använda engelska eller sätta engelska undertexter om du tillgodoser hela världen. För att till exempel uppnå god kommunikation mellan svenska och filippinska affärsmän måste de prata på engelska.

Det råder ingen tvekan om att engelska är viktigt i vår globaliserade värld.

 

Outsourca kundtjänst gör du bäst genom OnlineFactory.

Kontakta oss - Vi tar fram ett lösningsförslag anpassat för er!
Contact Us form

Contact Us form