Kundtjänst på ALLA språk
Kundtjänst 24/7 & 365
Kundtjänst på Era villkor
Egna dedikerade agenter
Hem > Om Outsourcing > Filippinerna är topp i outsourcing av kundtjänst

Filippinerna är topp i outsourcing av kundtjänst

15 December 2021
outsourca kundtjänst

Filippinerna, bortsett från sitt varma väder, är populärt bland sina varma medborgare. Så det är inte förvånande varför detta land fortfarande är den mest favorit -outsourcing -destinationen för callcenter över hela världen. Filippinerna har egenskaper hos callcenter -agenter för att uppnå fantastiska onlinekundtjänster, till exempel vänlighet, empati, uppriktighet och arbetspassion.

Bortsett från det väljer många företag från olika länder, särskilt USA och Storbritannien, att outsourca kundtjänst på Filippinerna på grund av filippinernas utmärkta engelska skicklighet. Baserat på statistiken har filippinerna en läskunnighet på 97,9% och rankas tvåa i Asien och tjugonde i världen i engelska. Kundtjänst hjälper kunder som talar olika språk, och de använder engelska som kommunikationsmedium för att hjälpa dem.

Trots de ekonomiska svårigheter som COVID-19-pandemin medför, fortsätter outsourcing av kundtjänst på Filippinerna att expandera och ge många fler jobbmöjligheter till filippinare som talar engelska flytande och är hårt arbetande. Och vi kommer att visa dig andra skäl till varför landet är det mest föredragna outsourcing -navet för callcenter.

Människorna själva är huvudorsaken till att många internationella företag bestämde sig för att outsourca sin kundtjänst på Filippinerna.

Artig och respektfull mot äldre och personer med höga positioner i organisationen. Dessa två egenskaper har ingjutits hos filippinare från barndomen tills de blev mogna. Artighet och respekt är de två väsentliga egenskaper som kundtjänstagenter bör ha. De kan blidka arga kunder av deras välmoderna karaktär. Så kundklagomål kan omvandlas till försäljning när de pratar med en artig agent trots deras obehagliga upplevelse.

Oklanderlig omsorg för kunderna. En perfekt omsorg om kunder är det som gör att filippinska kundtjänstagenter skiljer sig från andra nationaliteter. Majoriteten av dem är uppmärksamma och försiktiga mot andra människor. Och omsorgen om andra utökas i arbetet, särskilt hanteringen av kundernas oro och frågor.

Viljan att fullgöra arbetet även utanför deras arbetstid och arbetsbeskrivningar. Naturligtvis vill filippinska arbetare avsluta sitt arbete på övertid för kundernas tillfredsställelse.

God interkulturell kommunikation. Filippinerna kan anpassa sig till utlänningarnas kulturella drag och karaktärer eftersom Filippinerna koloniserades av olika länder som Spanien, Japan och USA. De är utsatta och välutrustade för de olika kulturerna.

Hänsynsfull och lyhörd för andras känslor. Filippinerna kan hantera även den tuffaste situationen för kundtjänst. De kan förmedla budskapet noggrant och tydligt. De behöver inte vara ärliga och raka, men deras ord kan få kunderna att förstå situationen.

Outsourcing av kundtjänst på Filippinerna är en av landets ekonomiska pelare och hjälper många filippinare att arbeta under denna tid av pandemin. Och för att återvända denna stora chans att arbeta i outsourcingindustrin lovar de att betjäna dina kunder så gott de kan. Bra kundtjänst innebär enorm försäljning och vinst.

OnlineFactory i Manila erbjuder inte bara outsourcing av kundtjänst, utan de kan hjälpa dig med dina influencer marketings- och innehållshanteringsbehov.

Kontakta oss - Vi tar fram ett lösningsförslag anpassat för er!
Contact Us form

Contact Us form