I ett företagsföretag gör det tre delar som en helhet. De är front office, middle office och back office. Men bara front office och back office hörs ofta, särskilt vid outsourcing av kundtjänst.
Från deras respektive rotord, “front” och “back”, kan vi dra slutsatsen att skillnaden mellan front office och back office.
Front office avser personal och typ av jobb, och den primära funktionen är att arbeta med kunder och kunder i förväg. De är företagets ”ansikte” och hanterar kundrelaterad hjälp. Medan backoffice refererar till personal och typ av jobb, och huvuduppgiften är att ge stöd. Det är en del av företaget som ansvarar för att tillhandahålla administrativa affärsfunktioner. Tvärtom, supportpersonalen är inte klientinriktad.
När den fortsätter att expandera erbjuder affärsprocess outsourcingindustrin en mängd olika jobb för front- och back office. Antalet företag som tillämpar outsourcingstrategier för sina e-handelsföretag ökar positivt. Anledningen till att de upptäckte fördelarna som företagen kunde tjäna i outsourcing av kundtjänst, till exempel stor kostnadsminskning, kunde anställa experter och högkvalificerade arbetare från olika länder, outsourca kundtjänst 24/7, uppnå flexibilitet och effektivitet genom att överföra vissa icke-kärnor affärsuppgifter men viktiga för företagets tillväxt och många fler.
Se till att outsourca kundtjänst och att teamet på front office måste bestå av individer med stark kommunikation och expertis i hantering av olika typer av kunder. Det är de som direkt kommer att hantera kunder och hjälpa till med olika tjänster, som att svara på kundernas frågor och problem, lösa deras problem och problem, marknadsföra produkter och tjänster och skapa en harmonisk koppling mellan varumärken och kunderna.
Under tiden består backoffice av administrativt arbete. Backoffice-personalen har inte direkt interaktion med kunderna. Deras primära roll är att säkerställa att alla operationer ska fungera smidigt, sammanhängande och konsekvent. Det hjälper i dagliga administrativa arbeten och med utveckling och tillverkning av produkter och tjänster.
Även om människor som arbetar för backoffice-positioner inte har direktkontakt med kunderna, är de en viktig del av företaget på grund av sin stora roll i hanteringen av dagliga aktiviteter. Datainmatning, innehållshantering, personalresurser, IT-tjänster och digital marknadsföring är några av de backoffice-tjänster som är viktiga i affärer.
Front och back office är båda viktiga delar av verksamheten. Man kan inte prestera utan den andra. Ta ett exempel på outsourcing av kundtjänst, som tar hänsyn till front office-tjänster. Det kan inte fungera bra utan hjälp av digital marknadsföring som anses vara ett backoffice-jobb. Medan frontkontoret har direkt interaktion med klienterna, har backoffice ansvaret för de dagliga administrationsuppgifterna. Medan front office hjälper till med strategiutveckling, är backoffice ansvarig för HR-funktioner och compliance management. Och medan front office hjälper till att öka försäljningen och intäkterna, hjälper backoffice med tillverkning av produkter och tjänster.
Front office och back office arbetar tillsammans, eftersom de båda är viktiga i affärsorganisationer. Och de förväntas ge fler jobbmöjligheter när outsourcingindustrin fortsätter att växa.
Outsourcing av kundtjänst kommer du igång med bäst genom OnlineFactory.