Kundtjänst på ALLA språk
Kundtjänst 24/7 & 365
Kundtjänst på Era villkor
Egna dedikerade agenter
Hem > Om Outsourcing > Globalisering och outsourcing: Hur är de relaterade till varandra?

Globalisering och outsourcing: Hur är de relaterade till varandra?

12 Februari 2021
outsourca kundtjänst

Vi hör ofta eller stöter på orden globalisering och outsourcing, särskilt om ämnet handlar om ekonomi och handel. I en aspekt är dessa två ord sammankopplade på grund av deras funktioner. På vissa sätt är de olika.

Globalisering har olika betydelser. Det skiljer sig på något sätt när du definierar det kategoriskt. I allmänhet är det processen där varor, tjänster, människor, teknik, information och jobb rör sig och sprids över hela världen på ett harmoniskt och organiserat sätt. Men i ekonomiska termer betyder globalisering sammankoppling av nationer runt om i världen som drivs igenom via den fria marknaden.

I sanning har globaliseringen redan börjat i tidig civilisation. Därför kan den inte överväga ett nytt koncept. Under antiken reste köpmän från olika länder långa sträckor för att köpa varor som var sällsynta och dyra i sina regioner. Global handel fortsätter att växa och bli en del av människors vardag. Nu när utvecklingen av kommunikation och teknik fortsätter utvidgas globaliseringen och hjälper länder att uppnå framgången för den globala ekonomin.

Samtidigt är outsourcing en del av globaliseringen. Outsourcing av kundtjänst uppstår på grund av den kontinuerliga utvecklingen av internet. Det är en affärsprocess där företag anställer externa leverantörer för att utföra uppgifter och jobb för sitt företag som traditionellt ska göras av egna anställda. Att outsourca kundtjänst har blivit allmänt använt av många företag över hela världen efter att de fick reda på hur kostnadseffektiv den här affärsstrategin är. Det hjälpte dem också att tjäna mer vinster och intäkter genom att minska arbetskraft och driftskostnader. Många progressiva länder i den västra delen av världen, som USA och Storbritannien, överför några av sina affärsuppgifter till utvecklingsländerna i Asien som Filippinerna.

Ett exempel på outsourcad kundsupport är att företag i USA har gjort avtal med outsourcingföretagen i Filippinerna för att hantera företagets online kundtjänst. De gör det möjligt för outsourcingföretaget i Filippinerna att etablera och tillhandahålla ett kundtjänstteam som kommer att ta alla frågor, klagomål och andra kunders oro angående deras varumärken. Filippinerna är nu ett av de bästa länderna (i Indien) i branschen Business Process Outsourcing (BPO). Företag över hela världen fortsätter att överföra sina affärsfunktioner i detta skärgårdsland. Bortsett från outsourcad kundtjänst är andra affärsuppgifter som kan outsourcas informationsteknik, virtuell hjälp, grafisk design, content management, influencer marketing, för att nämna några.

Hur är globalisering och outsourcing relaterade till varandra? För det första är de det positiva resultatet av det ständiga framsteget på Internet och modern teknik. För det andra hjälper globalisering och outsourcing vår ekonomi och våra företag att bli mer tillgängliga och produktiva. De hjälper länderna att nå varandra för att göra affärer som båda parter kommer att dra nytta av. Det visar att outsourcing har hjälpt till att öka globaliseringen. Det är möjligt att nå globala affärsmål och de hjälper varandra länder att bli mer konkurrenskraftiga över hela världen.

 

Outsourca kundtjänst gör du bäst genom OnlineFactory.

Kontakta oss - Vi tar fram ett lösningsförslag anpassat för er!
Contact Us form

Contact Us form