Kundtjänst på ALLA språk
Kundtjänst 24/7 & 365
Kundtjänst på Era villkor
Egna dedikerade agenter
Hem > Om Outsourcing > Hur du outsourcar din kundtjänst

Hur du outsourcar din kundtjänst

02 December 2020
outsourca kundtjänst

Du har varit i branschen i flera år nu. Dina varumärken blir kända namn. Din månatliga ROI är imponerande. Men som ägare av e-handelsföretag är du också medveten om att dina konkurrenter ökar, och deras varumärken har stora potentialer och ett annat perfekt alternativ för kunderna. Det är inte logiskt att eftersom dina varumärken är säljbara, är du tillräckligt säker på att inte ta in en hög nivå av marknadsföringsstrategi. Dina kunder är anledningen till att du fortfarande är högst upp. Du bör skydda dem för att inte de ska bli stulna av dina konkurrenter. Och ett sätt att behålla kunderna och expandera är att outsourca din kundtjänst.

Outsourcing av kundsupport inom e-handelsbranschen är vanligt idag eftersom majoriteten av affärsmän vill behålla sina kunders lojalitet. Om du är en av få affärsmän som ännu inte har försökt outsourca din kundservice online och du vill lära dig om outsourcing kan vi ge dig lite grundläggande information som guide.

Upprätta först dina mål för outsourcing av din kundtjänst. Utarbeta en affärsplan för företagets behov och önskemål. Kom alltid ihåg ditt mål – kundvård är din högsta prioritet. Ditt affärsförslag bör innehålla de grundläggande detaljerna, till exempel dina outsourcingbehov, budget och kostnader, krav och kvalifikationer hos de sökande som ska anställas, och vad du vill uppnå i outsourcing av kundsupport.

För det andra, välj den bästa outsourcingpartnern. Eftersom BPO-branschen bombarderas med många outsourcingföretag är den svåra delen här vilket BPO-företag väljer att outsourca din kundservice till. De flesta företagsprofilerna och outsourcingjobb presenteras på respektive webbplats. Men vi vill ge dig ett vänligt tips – välj en extern leverantör inte efter hur stort deras företag är, utan hur kan de ge dig det bästa kundsupportteamet för att hantera dina kunder.

Du kan se deras hemsida för att få information om deras företag. Kontakta dem sedan för att begära ett möte. Det är din möjlighet att diskutera varför du behöver outsourca din kundtjänst online. Det är du som känner till dina kunders behov, så den externa leverantören bör vara öppen för att anpassa sig efter dina behov. Det är bättre att informera outsourcingföretaget först om att du verkligen letar efter en partner som passar bäst för dina behov, så de är inte bara det företag du funderar på.

För det tredje, om du redan väljer det företag som du tycker är bäst för att hantera din outsourcade kundsupport online, är det dags för rekryteringsprocessen. Eftersom du redan har gett ditt förtroende för att de kan ge dig de mest lämpade och dedikerade anställda för att hantera din kundtjänst, kan du dock fortfarande ta tillfället i akt att känna dem och bedöma deras färdigheter och förmågor. Naturligtvis har du fortfarande rätt att känna de människor som kommer att prata med dina värderade kunder.

outsourca din kundtjänst nu och ge dina kunder det bästa värde de förtjänar att få. OnlineFactory, ett litet men växande outsourcingföretag i Manila, kan ge det bästa kundsupportteamet. Förutom kundtjänst tillhandahåller de även tjänster inom influencer marketing och content management.

Kontakta oss - Vi tar fram ett lösningsförslag anpassat för er!
Contact Us form

Contact Us form