Kundtjänst på ALLA språk
Kundtjänst 24/7 & 365
Kundtjänst på Era villkor
Egna dedikerade agenter
Hem > Om Outsourcing > Influencer Marketing vs. traditionell marknadsföring

Influencer Marketing vs. traditionell marknadsföring

16 September 2021
outsourcing

Enorm försäljning och vinst är vad varje marknadsförare vill uppnå i sin verksamhet. Men varumärken av god kvalitet räcker inte för att öka din försäljning. Det blir värdelöst om du inte marknadsför ditt varumärke för allmänheten. Så det är viktigt att tänka på det bästa sättet att marknadsföra ditt varumärke för allmänheten och ha en konstant kontakt med dina kunder. Ett av de kostnadseffektiva sätten att uppnå produktmedvetenhet för din målgrupp är genom outsourcing av influencer marketing.

Outsourcing av Influencer Marketing är ett av de bästa och innovativa sätten för marknadsföring på sociala medier. Men innan marknadsföringen av sociala medier uppstod använde många företag traditionell marknadsföring för produktreklam. Även om vi nu befinner oss i en digitaliserad värld valde många marknadsförare fortfarande det konventionella sättet att marknadsföra produkter och tjänster. Traditionell marknadsföring framför sociala medier, vilket föredrar du?

Traditionell marknadsföring och sociala medier är två motsatta sätt att uppnå produktmedvetenhet. Det är som de gamla kontra innovativa sätten att introducera varumärken för allmänheten. Traditionell marknadsföring avser offline marknadsföring. Det fanns redan redan innan Internet eller Internet. Varumärken marknadsfördes via TV, radio, tryckta annonser som tidningar och tidskrifter och skyltar. Reklambyråerna kommer att vara huvudansvarig och nyckelpunkt för förberedelserna och under den kommersiella produktionen.

Under tiden är sociala medier marknadsföring online marknadsföring. Det är en marknadsföringsstrategi som använder sociala medieplattformar för varumärkesreklam och kontakt med dina konsumenter. Det inkluderar publicering av effektivt marknadsföringsinnehåll på sociala medieplattformar som Facebook, Instagram, Twitter, YouTube och andra kanaler. Och Influencer Marketing är ett av resultaten av denna typ av marknadsföring. Det bästa och enklaste sättet att börja tillämpa denna typ av marknadsföringsstrategi är genom outsourcing. Med rätt timing och strategi kan ditt företag framgångsrikt uppnå produktmedvetenhet och försäljningsökning.

När du outsourcar Influencer Marketing, anställer din outsourcingpartner influencers som är aktiva och redan har nått toppen av populariteten i sociala medier. De tjänar redan tusentals eller miljoner följare, har ett starkt intryck på allmänheten och byggde ett högt anseende i sina respektive nischer. Det outsourcade teamet för marknadsföring av influencers, bestående av personal som är experter på sociala medier, kommer att hitta de mest lämpliga influencersna för ditt varumärke och effektivt övertyga människor att stödja dina produkter.

Nedan följer några av statistiken som vi samlat på Internet som visar hur influencer marketing är potent för att nå kunderna och tjäna deras lojalitet mot ditt varumärke:

  • Det uppskattas 3,2 miljarder sociala aktiva användare varje månad.
  • Aktiva användare spenderar 116 minuter på sociala medier varje dag.
  • Upp till 3,2 miljarder bilder delas dagligen.
  • Nästan 80% av timmarna på sociala kanaler sker via mobila enheter.

Vi kan säga att sociala medier är det som gör vår värld idag. Många e-handelspersoner tar detta fantastiska tillfälle för att utvidga dina varumärken till de människor som redan är anpassade till dina produkter. Influencer Marketing är också ett annat sätt att bygga konstant kommunikation mellan produktägare och konsumenter. Vi kan inte avsätta den stora potentialen för sociala medier för att påverka köparnas beslut.

Outsourca kundtjänst och influencer marketing gör du bäst med OnlineFactory.

Kontakta oss - Vi tar fram ett lösningsförslag anpassat för er!
Contact Us form

Contact Us form