Vi är medvetna om hur ekonomin drabbades hårt av pandemin orsakad av coronaviruset. Många företag valde antingen att stänga av eller minska sina anställda eftersom de inte längre orkade driva sina företag. Outsourcingindustrin, särskilt outsourcing av kundtjänst, är dock fortsatt stark trots ekonomiska utmaningar. Ett bevis är att de fortsätter att anställa många människor för att arbeta som kundtjänstagenter som kommer att hantera frågor, frågor och bekymmer hos kunderna. Det visar bara att det fortfarande finns företag som kan överleva. De måste outsourca sin kundtjänst för att kunna ge kundassistans.
Men enligt en studie blev många företag mer framgångsrika än sina konkurrenter som också erbjuder outsourcat kundtjänst? Vad tror du är orsaken? Nyckeln till deras framgång och fortsatta drift är att outsourca kundtjänst dygnet runt.
Den orubbliga kundtjänsten är huvudfaktorn för att kunderna ska vara lojala mot varumärket. Det har redan bevisats genom några undersökningar. Genom att erbjuda outsourcad kundtjänst dygnet runt kan du konvertera första gången till lojala kunder.
Att gå internationellt är ett tecken på att ditt företag blomstrar. Förmodligen är det över förväntan när du precis startar verksamheten. Men eftersom ditt varumärke når kunder från olika länder är det viktigt att tänka på en marknadsföringsstrategi för att behålla dem och öka antalet. Det är genom online kundtjänst dygnet runt. Majoriteten av kunderna väljer ett varumärke som de vet är alltid redo att betjäna dem, särskilt i tider av problem de stöter på vid köpet.
En annan sak att tänka på när du ger dig ut internationellt är att bedriva affärer och träffa internationella kunder från olika tidszoner. Så ditt företag måste alltid vara öppet för kommunikation. Du kan uppnå det med hjälp av outsourcing av kundtjänst 24/7.
Att outsourca kundtjänst dygnet runt blir också viktigt när ditt företag redan är stängt i din region, och du fortfarande måste betjäna och tillgodose kunder som tillhör andra sidan jordklotet. Att försumma dina internationella kunder är ett stort NEJ eftersom det kan förstöra ditt företag när kunderna lämnar ditt varumärke och byter till dina konkurrenter. Så öppna alltid din kommunikation med dem, hantera deras problem och bekymmer. Genom att göra allt detta gör du dem till lojala kunder.
Men i verkligheten tvekar vissa företag att erbjuda kundtjänst dygnet runt på grund av begränsade budgetar. Det finns en missuppfattning att tillhandahålla kundtjänst dygnet runt kan bryta deras bank. Tja, att ha oavbruten kundvård är inte så lätt. Det finns några faktorer att tänka på, till exempel skosnörebudget. Du måste få fler anställda och sätta upp kontor i många länder, och de måste anslå en stor budget.
Men genom att outsourca kundtjänst 24/7 behöver du inte längre oroa dig för allt detta. Din outsourcingpartner kommer att ge allt. Så en avgörande del av outsourcing är att leta efter en extern leverantör som passar och passar perfekt för ditt företag och dina outsourcingbehov. Det är ett kostnadseffektivt sätt att ge dina kunder den bästa kundtjänst de behöver före, under och efter köpet. Genom att ge dem den mest speciella uppmärksamheten och assistansen finns det ingen anledning för dem att lämna dina märken och byta till dina konkurrenter.
Här är de två enkla stegen när du börjar outsourca kundtjänst dygnet runt:
Analysera de saker du behöver för din kundtjänst. Det är viktigt att lista saker som personal, utrustning, verktyg etc. för att undvika onödiga utgifter.
Hitta en outsourcingpartner som godkänner dina villkor och ger dig alla dina outsourcingbehov. En viktig faktor att tänka på är utmärkta arbetare med överkomliga löner. Du kan uppnå det när du outsourcar på Filippinerna. Filippinerna har visat sig vara utmärkta inom kundvård. De är flytande i engelska och kan arbeta i skiftande timmar. De kan arbeta när som helst på dygnet för att betjäna dina kunder från olika tidszoner.
Att ge oavbruten kundtjänst är möjlig nu genom outsourcing av kundtjänst dygnet runt. Du kan tjäna dina lojala beskyddare till en liten investering. Och utmärkt kundtjänst innebär stor försäljning och vinst!