Kundtjänst på ALLA språk
Kundtjänst 24/7 & 365
Kundtjänst på Era villkor
Egna dedikerade agenter
Hem > Om Outsourcing > Kundtjänst: då och nu

Kundtjänst: då och nu

13 September 2021
outsourcing kundtjänst

Sedan den förhistoriska perioden fanns redan handel och marknadsföring. Det kallades före byte. Tidigare handlare insåg redan kundernas betydelse. Med den ständiga utvecklingen av handel och marknadsföring lärde de sig att hantera kunderna för att tjäna sin lojalitet och hålla fast vid dig.

Konsumenter från det förflutna ansträngde sig hårdast för att komma till butiken och utöka handlarna om deras oro i de produkter de förvärvade. Föreställ dig de svårigheter de upplevde att resa på grund av bristen på transporter. Därför skulle dagens kunder säkert vara tacksamma eftersom de inte längre skulle uppleva det. Istället åtnjuter de bekvämligheten och tillgängligheten som outsourcing kundtjänst erbjuder.

Genom outsourcing av kundtjänst kan många e-handelspersoner erbjuda bästa kundsupport. Det är viktigt för alla företag att uppnå och säkra kundlojalitet och locka fler kunder att byta till ditt varumärke. Å andra sidan kan kunder nu njuta av den tillfredsställelse och bekvämlighet som vår moderna teknik erbjuder för att nå produktägarna i händelse av problem. De skulle inte längre behöva komma personligen till affären för att utöka sina problem och problem. Från bekvämligheten i sitt hem kan de prata med kundtjänstagenterna som hjälper dem att lösa problemen. Telefonsamtal är de äldsta och föredras fortfarande av de flesta kunder nu, även årtusenden som växte upp i den digitaliserade världen. Men kunder kan välja mellan olika plattformar, till exempel e-post, livechatt och andra sociala mediekanaler.

Låt oss ta en titt på hur kundtjänst startade och utvecklades fram till den här tiden där betjänande kunder blev enkla med hjälp av outsourcing av kundtjänst.

Kundtjänsten började officiellt 1876 när stor forskare Alexander Graham Bell uppfann eltelefonen. Kunderna kunde prata med köpmännen via telefonsamtal. Det gjorde människors liv bekvämt eftersom de inte behövde resa långa sträckor för att besöka butikerna och utöka sina problem, som reparationer, produktbyte eller för produktinformation. Växelbordet uppfanns 1894. Med detta kunde kunder direkt kontakta butiker och företag.

På 1960-talet fanns “callcenter” först. De etablerade ett callcenter för att uppnå effektivitet i att betjäna kunderna. Ett stort antal telefonoperatörer samlades på en plats för att hantera kundförfrågningar. Sedan 1962 utvecklades Touch-Tone Dialing. Det är en ny teknik där datorer kan känna igen och svara på ljud som produceras genom uppringning. 1967 skapades det avgiftsfria 1-800-numret. Kunder kan ringa ett visst nummer utan att gå igenom en operatör. Under tiden ökade Interactive Voice Response (IVR) -tekniken på 1970-talet. Men IVR: s komplexitet var dyrt för att automatisera uppgifter i callcenter.

När en av de ultimata saker som upptäcktes av människor, Internet, introducerades för världen, började outsourcing av kundtjänst online att blomstra och fortsätter att invadera allt fram till denna tid.

Under den första veckan i oktober 1992 förklarade USA: s tidigare president George W. Bush “Kundtjänstvecka.” 1996 uppstod e-post och livechatt. De brukar vara ett av de bästa sätten att interagera mellan varumärken och kunder.

2008 började sociala medier att lyckas och har blivit allmänt använda. Många outsourcingföretag utnyttjade det. De flesta kundorienterade företag har börjat använda sociala medieplattformar som Facebook och Twitter för att få kontakt med sina kunder. I slutet av 2000-talet utvecklades stöd för fjärrskrivbord. Det tillät kunderna, inte bara att få support från kontaktcenteragenter utan också att co-bläddra och personligen utföra sina föreslagna åtgärder.

Kundtjänst har gått långt, från de förhistoriska och traditionella metoderna till den innovativa metoden, som är outsourcing av kundtjänst. Men det som är viktigt är hur ditt företag kan visa för dina kunder att de är viktiga och uppskattade.

Kom alltid ihåg att kunderna är anledningarna till att du arbetar.

Kontakta oss - Vi tar fram ett lösningsförslag anpassat för er!
Contact Us form

Contact Us form