Kundtjänst på ALLA språk
Kundtjänst 24/7 & 365
Kundtjänst på Era villkor
Egna dedikerade agenter
Hem > Om Outsourcing > Kvaliteten hos en bra kundtjänst

Kvaliteten hos en bra kundtjänst

22 Januari 2021
outsourca kundtjänst

Om du vill stanna längre i affärer är det första du måste ha ärlighet. Om du säger att din produkt har visat sig vara effektiv, se till att den gör det. Om du förklarade att dina produkter eller tjänster är av hög kvalitet bör de vara det. Eftersom ett företags nyckel till framgång är utan tvekan produkten eller tjänsten. Om kunder inte har någon önskan om din produkt kommer ditt företag inte att lyckas.

Men vilken annan faktor, förutom högkvalitativa produkter, gör att företag sticker ut från konkurrenterna? Hemligheten är utmärkt kundservice. Och om du tror att du inte kan hantera att sätta upp kundtjänst för din e-handel, behöver du inte oroa dig för att du kan outsourca din kundtjänst.

Outsourcing av kundtjänst kan ge många fördelar för ditt företag. För det första är det ett sätt att uppnå minskning av arbetskraft och driftskostnader. Du behöver inte anstränga dig för anställningsprocessen för kundtjänstrepresentanter och inköp av kontorsutrustning för att inrätta ett kontor. För det andra är det ditt sätt att överföra affärsfunktioner som inte är kärnan i din verksamhet till outsourcingföretaget som är mer kunnig i kundtjänst online.

Nedan följer några av de egenskaper som god outsourcad kundtjänst måste ha till förmån för ditt företag:

Bra kundservice erbjuder online- och offline-kanaler — det har redan bevisats att majoriteten av kunderna föredrar företag som kan erbjuda flera vägar för att nå kundsupport online. Inte alla har samma situation. Till exempel är ett telefonsamtal bättre för kund A men inte för kund B. Låt fler kunder genom att tillhandahålla många kontaktalternativ. Låt dem välja den kanal de känner sig mest bekväma med.

Bra kundservice bör bestå av fantastiska människor — eftersom kundsupportagenter representerar din produkt ger det dig komfort och sinnesfrid att veta att ditt kundsupportteam är människor som är skickliga, hårt arbetande, tålmodiga och kan hantera trycket.

Bra kundservice måste ha en personlig touch och bekvämlighet — om du är kund, hur skulle du känna det om CSR kommer att adressera dig med ditt namn och inte bara den vanliga ”Sir” och ”Fru”? Det låter bra, eller hur? Som den amerikanska författaren Dale Carnegie en gång sa finns det inget sötare ord på engelska än vårt namn. Du kan få kunderna att känna att du är uppriktiga att hjälpa dem när du adresserar dem med deras namn.

Bra kundtjänst utövar ordstävet ”kunden har alltid rätt” — oundvikligen finns det vissa kunder som fortsätter att insistera på att de har rätt, även om det är uppenbart att de inte gör det. Att bevisa att du har rätt tenderar bara att förlora kunder. Prata med dem fulla av tålamod och kontroll och försök att lugna deras rasande känslor genom att ge dem en känsla av att de är viktiga och att du är villig att tjäna det bästa du kan.

Bra kundservice tillåter aldrig kunden att vänta och slösa bort sin tid — ta lite tid att vara i kundens sko. I väntan på att kundtjänsten ska ta ett samtal hör du redan den irriterade bakgrundsmusiken i fem minuter! Det skulle bara göra dig till en missnöjd kund och driva dig tillräckligt för att byta till ett annat varumärke. Var därför säker på att aldrig vänta på kunderna längre än nödvändigt. Eller om det är omöjligt att hantera deras problem direkt på grund av flera samtal i rad, försök att lova att ringa tillbaka dem så snart du är tillgänglig. Med detta kan du försäkra kundernas lojalitet.

 

Outsourca kundtjänst gör du best genom OnlineFactory.

Kontakta oss - Vi tar fram ett lösningsförslag anpassat för er!
Contact Us form

Contact Us form