“Behärska dina styrkor, outsourca dina svagheter.”
Detta citat från Ryan Khan, grundare av The Hired Group, är en av de mest lämpliga beskrivningarna av outsourcing av kundtjänst. Huvudmålet med denna fantastiska affärsstrategi är att driva ett företag med en begränsad budget. Ett annat syfte med outsourcing är att överföra icke-kärnuppgifter men viktiga i verksamheten till outsourcingföretaget. Detta outsourcingsföretag har personal som är experter och kunniga jämfört med när det görs av egna anställda.
Låt oss ta ett exempel när du outsourcar din kundtjänst på Filippinerna. Kundtjänst online är inte kärnan i ditt företag. Men det kan förstöras om du inte ger dina kunder den vård och hjälp de behöver. Genom att outsourca kundtjänst kan du fokusera på kärnaspekterna i ditt företag, samtidigt som du anförtror de andra väsentliga delarna av ditt företag till experter. Utmärkt kundtjänst är en av faktorerna till att många företag fortfarande kan överleva och lyckas trots ekonomiska utmaningar, till exempel pandemin som orsakas av COVID-10.
Turism, hotell, underhållning, tryckning och publicering är några branscher som kände smällen av pandemin. För att överleva och fortsätta, “spänna bältet” och hitta effektiva strategier är några metoder för att generera mer försäljning med färre kostnader. Outsourcing av kundtjänst är också för personer som vill starta ett företag med litet kapital men vill ge ständig hjälp och kommunikation. De vet att kundernas lojalitet är nyckeln till att öka vinsten. Genom outsourcing kan du uppnå stor försäljning med små investeringar.
Hur hjälper outsourcing ditt företag att generera stora vinster trots litet kapital?
För nystartade företagare som inte har stort kapital kommer outsourcing att hjälpa dem att starta ett företag utan bekymmer. Outsourcingföretaget kommer att tillhandahålla alla dina affärsbehov, till exempel kontorslokaler, utrustning, verktyg och kvalificerade medarbetare som klarade screening och intervjuer. Således är det möjligt att starta ditt företag med en begränsad budget! När du outsourcar kundtjänst kan du erbjuda dina lojala kunder utmärkt kundtjänst. Det kommer att återges av deras kontinuerliga beskydd av ditt varumärke, och du kommer tydligt att se dina vinster.
Outsourcing är också till hjälp för stora företag. Företag från utvecklade länder kan undvika stora arbetskostnader genom att överföra icke-kärnverksamhetsprocesser till outsourcingföretag i utvecklingsländer, till exempel Filippinerna. Outsourcing på Filippinerna är attraktivt för många företag i USA och europeiska länder eftersom de kan spara mycket för de anställdas löner. Personalens kvalitet och förstklassiga prestationer kvarstår, och företag som fortsätter att outsourca på Filippinerna kan bevisa hur konkurrenskraftiga och hårt arbetande filippinerna är.
Att outsourca din kundtjänst på Filippinerna är nyckeln till att starta ett företag med ett litet kapital men kan tjäna stora besparingar och vinster. Det kommer att hjälpa företag att förbli starka trots olika ekonomiska utmaningar nu och i framtiden.
Även om det finns många outsourcingföretag på Filippinerna som lovar utmärkta outsourcade team, har OnlineFactory, ett litet men framstegsföretag i Manila, redan visat sig vara en bra partner för att gå på framgångsstegen.