“Nästan alla kommer att göra ett bra första intryck, men bara ett fåtal kommer att göra ett bra bestående intryck.”
Detta motiverande citat av Sonya Parker, en bokförfattare, kan förvandlas till verklighet genom att outsourca kundtjänst. Varumärken måste skapa ett gott intryck på sina kunder, särskilt om de är nya och obekanta för allmänheten. En varumärkesintroduktion och kundförvärv är några av de mest kritiska aspekterna av att driva ett företag. Därför, bortsett från en framgångsrik varumärkeskampanj via outsourcing av influencer marketing och outsourcing av content management, bör tillhandahållande av fantastisk kundservice vara en av företagens högsta prioriteringar om de vill stanna i branschen.
För att få ett gott intryck och ett bra bestående intryck ansvarar ditt utlagda kundtjänstteam för detta. Outsourcing av kundtjänst i Filippinerna är förmodligen det bästa valet för att göra detta möjligt.
Men varför tror du att Filippinerna är det bästa valet för att outsourca kundtjänst?
Många internationella företag försäkrar att filippinska callcenteragenter naturligtvis ska utmärka sig i kundservice. Nåväl, det är inte förvånande längre. Deras oklanderliga gästfrihet, vänlighet och respekt gör dem till empatiska och tillmötesgående personal. Dessutom är filippinare flytande i engelska språket, både skriftligt och muntligt. Det gör dem mest lämpade för alla engelsktalande företag.
Outsourcing-kundtjänstbranschen i Filippinerna blomstrar. Nu arbetar över 500 000 personer i olika kundtjänstpositioner inom Business Process Outsourcing (BPO). Anledningen till att filippinare har framgångsrika CSR-kunskaper som:
Förmåga att enkelt lösa konflikter. Kunder kontaktade kundtjänst, främst för att be om lösning på problemet de stötte på med produkterna de köper från ditt företag. Och genom att lösa sina problem och problem omedelbart kommer de att älska dina varumärken mer och kommer aldrig att lämna dig. Filippinerna har redan visat sig vara experter på att snabbt lösa problem på grund av deras uppriktighet och vilja att hjälpa kunderna.
Förmåga att förbli lugn under press. En av de egenskaper som CSR bör ha är att behålla sitt lugn trots påtryckningar från kunder, särskilt arga kunder. Agent kan inte komma på ett effektivt svar om de inte vet hur de ska hantera pressen. Om så är fallet känner kunderna att de hade en otillfredsställande upplevelse från din kundtjänst och kan förstöra ditt namn och din trovärdighet.
Bekant med datorprogram och telefonsystem. Kundtjänstombud måste vara kunniga när det kommer till tekniska detaljer. Hur kan de lösa problemet om de inte är bekanta med de saker de kommer att använda för att ge kunderna den bästa servicen?
Förmåga i multitasking. Att tillhandahålla utmärkt kundservice kan mätas när kundtjänstagenter kan betjäna kunderna samtidigt som de gör andra saker som är nödvändiga vid just den tidpunkten. Du kan inte säga åt dina kunder att vänta eftersom du ännu inte har pratat klart med dem.
Empati. Hur kan du förbli arg om du pratar med en person vars ton och sätt att tala är väldigt empatisk? En eftertrycklig röst kan lugna även den mest irriterade kunden. Filippinerna är välkända för att vara eftertryckliga inom outsourcing-kundtjänstbranschen.Kundernas starka stöd är anledningen till att företag håller sig starka mitt i ekonomiska utmaningar och olyckliga händelser som pandemin. Låt dem inte lämna ditt företag och byta till dina konkurrenter genom att inte ge dem den bästa kundvård de behöver. Att outsourca kundsupport på Filippinerna är det bästa valet du någonsin kommer att göra.