Kundtjänst på ALLA språk
Kundtjänst 24/7 & 365
Kundtjänst på Era villkor
Egna dedikerade agenter
Hem > Om Outsourcing > Skillnaden mellan Back Office och Front Office

Skillnaden mellan Back Office och Front Office

16 Februari 2021
outsourca kundtjänst

Normalt är affärsföretag uppdelade i tre delar – front office, middle office och back office. Men vi hör ofta front office och back office, särskilt när det gäller outsourcing av kundtjänst.

Från deras respektive rotord “front” och “back” har vi redan idéer om skillnaden mellan front office och back office. Front office avser personal och typ av jobb, och huvudrollen är att arbeta med kunder och kunder i förväg. De är företagets kundinriktade. Under tiden hänvisar backoffice till personal och typ av jobb, och huvudrollen är att ge stöd. Det är en del av företaget att ansvaret är att tillhandahålla administrativa affärsfunktioner, och supportpersonalen är inte klientinriktad.

Branschen för outsourcing av affärsprocesser fortsätter att expandera och det ger en mängd olika kontors- och backoffice-jobb. Många företag tillämpar outsourcing för sina online-företag. De njuter av fördelarna med att outsourca, som kostnadsminskning, förvärva internationella talanger och experter, 24-timmars kundsupport online, överföra några av sina affärsuppgifter som inte är kärnan i företaget men i huvudsak relaterade och ökar effektiviteten.

Front office, som är det som hanterar tjänster relaterade till kundinteraktioner som outsourcing av kundtjänst och support, bör bestå av individer som har stark kommunikation och skicklighet i att hantera människor. De handlar direkt med kunderna och hanterar olika tjänster som kundvård (svarar på frågor och problem, löser problem och problem), marknadsför dina produkter och tjänster och bygger harmoniska relationer mellan dina varumärken och kunder.

Backoffice består huvudsakligen av administrativa arbeten. Individerna som uppträder i denna del av företaget har inte direkt interaktion med kunderna. Backoffice har som huvudroll att se till att all verksamhet går samman och konsekvent. Det hjälper till i det dagliga administrationsarbetet, tillsammans med utveckling och tillverkning av produkter och tjänster.

Även om backoffice-anställda inte har direktkontakt med kunderna är de en integrerad del av företaget eftersom de ansvarar för att hantera dagliga aktiviteter. Några av backoffice-tjänsterna är datainmatning, innehållsskrivning, personalresurser, digital marknadsföring, IT-tjänster och många fler.

Front Office och Back Office är båda viktiga delar av affärsorganisationen. Man kan inte prestera utan den andra. De har dock olika funktioner.

Medan front office har direkt interaktion med klienterna, är backoffice ansvarig för de dagliga administrationsuppgifterna. Kundtjänst online är ett perfekt exempel på ett kontorsjobb.

Medan front office hjälper till med strategiutveckling, är backoffice ansvarig för HR-funktioner och compliance management. Ett exempel är att outsourcingföretaget kommer att hantera rekryteringsprocessen för sina kunder.

Medan front office hjälper till att öka försäljningen och intäkterna, hjälper backoffice till att tillverka produkter och tjänster.

Front office och back office arbetar tillsammans, eftersom de båda är viktiga i affärsorganisationer. De förväntas båda ge fler jobbmöjligheter när outsourcing online fortsätter att växa.

Outsourca kundtjänst gör du bäst genom OnlineFactory.

Kontakta oss - Vi tar fram ett lösningsförslag anpassat för er!
Contact Us form

Contact Us form