Outsourcing? Globalisering?
Det här är några ord som har framkommit i denna generation när Internet och modern teknikens genombrott är ostoppbara. Och om ämnet handlar om ekonomi och handel. Ibland tenderar människor att sammankoppla dessa två ord på grund av deras roller. Men på vissa sätt har de sina funktioner.
Globalisering definieras som påskyndandet av ömsesidigt beroende, rörelser och utbyten av världens ekonomi, teknik, kulturella metoder och tjänster över hela världen. På grund av detta har olika länder byggt ekonomiska relationer för att underlätta dessa rörelser, och det började för århundraden sedan. Ett av resultaten av globaliseringen är att det främjar och ökar interaktionen mellan olika städer och demografi runt om i världen.
Outsourcing är en del av globaliseringen. Och outsourcing av kundtjänst är ett resultat av denna affärsstrategi och uppstår på grund av internetets oavbrutna framsteg. Outsourcing är en affärsprocess för att anställa extern personal som kommer att utföra uppgifter och jobb som normalt utförs internt. I själva verket existerade denna process redan för decennier sedan. Men det erkändes endast formellt som en del av verksamheten under 80 -talet. Genom outsourcing blir online -kundservice tillgänglig, inte bara för stora företag. Men det blir fördelaktigt för nystartade företag på grund av dess kostnadseffektivitet. Start-ups och små företag kan ge bra outsourcad kundservice med hjälp av outsourcing. Outsourcingpartnern kommer att tillhandahålla nästan allt-effektiv och kvalificerad personal, kontor och utrustning, och till och med HR-frågor.
Genom att outsourca kundtjänst kan företag tjäna mer vinster och intäkter eftersom de bara spenderar färre kostnader för arbetskraft och driftskostnader. Outsourcing på Filippinerna är en blomstrande bransch på grund av förtroendet och trovärdigheten som landet fick från många länder, till exempel USA och Storbritannien. Företag från dessa länder vill att filippinska kundserviceagenter ska hantera och hjälpa sina kunder runt om i världen. De främsta orsakerna är filippinernas höga engelska skicklighet, flexibilitet och hårda arbete.
Outsourcing av kundtjänst fungerar så här: Företag i USA enades med outsourcingföretagen på Filippinerna. En outsourcingpartner i Filippinerna kommer att hantera uppgifter eller tjänster, till exempel online -kundservice. Företag i USA tillåter sina partner att tillhandahålla ett kundserviceteam för att ta emot och bistå alla frågor, klagomål och andra bekymmer från kunderna om de märken de köpt. Med detta tillhör Filippinerna de bästa länderna inom affärsprocess outsourcing -branschen. Många internationella företag bestämde sig för att överföra sina affärsuppgifter till landet. Andra affärsfunktioner som kan läggas ut på Filippinerna är informationsteknik, virtuellt stöd, grafisk design, innehållshantering, influencer marketing och många fler.
Flera faktorer att överväga varför globalisering och outsourcing är sammankopplade med varandra. En anledning, de är de goda resultaten av den ständiga utvecklingen av Internet och modern teknik. En annan anledning, globalisering och outsourcing av kundtjänst är huvudpelarna i vår ekonomi och företag för att bli mer produktiva och tillgängliga. De hjälper länderna att vara anslutna och göra affärer som båda parter kommer att ha nytta av. Det bevisade bara att outsourcing hjälpte globaliseringens expansion.
Det är möjligt att uppnå globala affärsmål och de hjälper varandras länder att bli mer konkurrenskraftiga över hela världen.