Kundtjänst på ALLA språk
Kundtjänst 24/7 & 365
Kundtjänst på Era villkor
Egna dedikerade agenter
Hem > Om Outsourcing > Social Media Marketing vs. Influencer Marketing

Social Media Marketing vs. Influencer Marketing

15 April 2021
outsourca

Framgången för ditt företag beror på hur dina produkter påverkar konsumenterna, samt hur stort det räckvidd de kan nå allmänheten. Förutom god kvalitet och utmärkt kundservice online behöver ditt varumärke uppnå allmänhetens produktmedvetenhet och perfekta marknadsföring.

Tidigare var TV-, radio- och tryckta annonser det främsta mediet för företagen att introducera sina varumärken och vara kända för allmänheten. Men med den oavbrutna utvecklingen av Internet sker en stor förändring i hur du tar dina varumärken till allmänheten. Det finns två innovativa sätt att välja – marknadsföring på sociala medier och marknadsföring av influencers. Vissa människor kan vara förvirrade och brukar utbytbart använda dessa två sammansatta ord. I verkligheten har de stora skillnader.

Hur skilde sig marknadsföring på sociala medier och marknadsföring av influencers från varandra? Innan vi fördjupar oss i den djupare innebörden, kom ihåg skillnaderna mellan de två – Social Media Marketing är en varumärkes-till-kund-process, medan Influencer Marketing är en varumärkes-mellan-kund-process. Det vill säga, i marknadsföring på sociala medier kan varumärken direkt anslutas till konsumenterna och influencer marketing använder tredjepartsindivider (influencers) för att ansluta varumärket till kunderna.

Social Media Marketing är en typ av digital marknadsföring där företag använder sociala medieplattformar för att skapa och dela innehåll som bloggar, bilder och videor för att uppnå sina marknadsförings- och varumärkesmål. Det görs via olika sociala medieplattformar som Facebook, Instagram, YouTube, LinkedIn, Snapchat etc. Varumärkena publiceras direkt på deras webbplatser eller sidor. Företag kan antingen söka betalda annonser för att nå många människor eller så kan de använda relevanta hashtags för att få sina inlägg att nå människor.

Influencer Marketing är också en annan typ av digital marknadsföring där företag använder sociala medier. Men den här gången, med en mellanliggande person. Eller populärt kallade influencers. Dessa influencers kan vara kändisar eller individer som är högt respekterade. De har också en stark inverkan bland målgruppen i sina nischer, och båda har solida sociala medier. Processen är att varumärkena kommer att göra ett avtal med influencers och be dem att godkänna sina produkter genom att publicera eller produkt som nämns i deras sociala medier. Det bästa sättet att uppnå ditt marknadsföringsmål är med hjälp av outsourcing av influencer marketing.

När du outsourcar din influencer marketing eller marknadsföring på sociala medier är det lättare att uppnå ditt mål att introducera ditt varumärke för folket, särskilt för publiken som anpassar sig till ditt varumärke. Outsourcingföretaget kommer att hantera att hitta influencers som är perfekta för dina produkter. De har ett bra och kvalificerat outsourcat team för influencer marketing som är experter på sociala medier. Och genom outsourcing kan även små företag dra nytta av denna kostnadseffektiva kampanj.

Oavsett om ditt företag väljer att outsourca influencer marketing eller marknadsföring på sociala medier är de båda starka för att marknadsföra dina varumärken. Båda har ett huvudmål – att nå människor. Och båda har sin betydelse. Du bestämmer vilken typ av marknadsföring du ska använda beroende på vilken typ av företag du använder.

Outsourca kundtjänst och influencer marketing gör du bäst genom OnlineFactory.

Kontakta oss - Vi tar fram ett lösningsförslag anpassat för er!
Contact Us form

Contact Us form