Kundtjänst på ALLA språk
Kundtjänst 24/7 & 365
Kundtjänst på Era villkor
Egna dedikerade agenter
Hem > Om Outsourcing > Utmärkt kundtjänst kan uppnås genom outsourcing

Utmärkt kundtjänst kan uppnås genom outsourcing

10 November 2021
outsourca kundtjänst

En undersökning säger att 41% av kunderna tror att deras största frustration är att vänta och köa i kö i några minuter. Samtidigt är 86% av kunderna villiga att betala mer för att få en bra kundupplevelse. Och 73% av kunderna uppgav att de skulle vara uppmärksammade på varumärket om kundservicen är vänlig och tillgänglig.

Naturligtvis vill alla kunder uppleva utmärkt kundsupport från det märke de köper regelbundet. Det bör komma ihåg av entreprenörer som du om du vill stanna kvar i affärer och besegra dina konkurrenter. Genom att tillhandahålla outsourcing av kundtjänst, särskilt en utmärkt sådan, kommer du att fortsätta utvecklas trots ekonomiska utmaningar som pandemin som orsakas av coronaviruset. Kundtjänst handlar om att möta och överträffa kundernas förväntningar. Och det måste vara en utmärkt om du vill vara på topp bland alla företagets utmanare.

På grund av pandemin som vi fortfarande upplever nu beslutade många kunder att handla online istället för att besöka butiker. Så som en klok affärsman måste du också tillhandahålla online -kundservice för att göra dina kunder lojala mot ditt varumärke. Det är också ett sätt att locka potentiella nya kunder. Oavsett de många konkurrenterna på marknaden kommer kunderna att fortsätta att stödja ditt varumärke genom utmärkt kundservice.

För att uppnå utmärkt kundvård är outsourcing av kundtjänst svaret. Genom outsourcing kan du erbjuda god kundservice till dina kunder på ett kostnadseffektivt sätt. Bortsett från det finns det andra fördelar som du kommer att få genom outsourcing, som att fokusera på kärnfunktionerna i ditt företag och en möjlighet att anställa experter och skickliga arbetare från andra länder som är villiga att hantera din outsourcade kundtjänst 24/7. Ett perfekt exempel är att outsourca kundsupport på Filippinerna. Många internationella företag har redan bevisat att filippinerna är fantastiska kundserviceagenter på grund av de egenskaper som en kundtjänstrepresentant bör ha, som engelska färdigheter, flexibilitet, empati, vänlighet och många andra.

Kom ihåg att utmärkt outsourcing kundtjänst måste ha dessa fem egenskaper:

MOTTAGLIG. Det är det bästa kännetecknet för utmärkt outsourcing av kundtjänst. Kom ihåg att kunder ringer dig för att be om ett omedelbart svar angående de produkter de köpt. Att inte vara lyhörd är en dödssynd, och du driver bara dina kunder ifrån dig. Att lösa sina bekymmer så snabbt som möjligt får dem att bli kär och vara lojala mot ditt varumärke.

UPPMÄRKSAM. Det är uppmuntrande att prata med människor som lyssnar uppmärksamt på dig. Och att vara uppmärksam är avgörande för ditt företags framgång. Alla kunder vill prata med kundtjänstombud som lyssnar mycket bra.

INGA LÖFTEN. Det är viktigt att behålla dina ord. Låt inte kunderna hålla fast vid dina ord om du tror att du inte kan uppfylla dem. Till exempel, studera problemet eller problemet först om det är omöjligt att fixa det eller inte. Se dock till att lösa problemet direkt.

VAR ÖDMJUK. Kunderna är kungen, och de har alltid rätt. Kom alltid ihåg detta om du inte vill förlora dina lojala kunder. Säg inte till dem att de har fel och att du har rätt. Du kan förklara för dem på rätt sätt att de inte blir kränkta. Var lugn mitt bland de mest oacceptabla kunderna.

POSITIV ATTITYD. Alla kunder vill prata med en kundserviceagent som får dem att känna sig bekväma och avger en positiv attityd. Om kundtjänstagenterna är positiva under hela sitt arbete är det enkelt att hantera alla typer av kunder.

Att ge utmärkt hjälp för att hålla kunderna lojala mot ditt varumärke blir enkelt genom att outsourca kundtjänst. På Filippinerna är OnlineFactory ett av de outsourcingsföretag som redan har visat sig ha den bästa kundservicen.

 

Kontakta oss - Vi tar fram ett lösningsförslag anpassat för er!
Contact Us form

Contact Us form