Kundtjänst på ALLA språk
Kundtjänst 24/7 & 365
Kundtjänst på Era villkor
Egna dedikerade agenter
Hem > Om Outsourcing > Vanliga misstag vid outsourcing av kundtjänst som måste undvikas

Vanliga misstag vid outsourcing av kundtjänst som måste undvikas

24 November 2021
outsourca kundtjänst

Outsourcing av kundtjänst är det svåraste i e-handelsvärlden idag. Eftersom denna affärsstrategi existerade på åttiotalet och blev efterfrågad och gynnsam för många företag, finns det ett ökande antal företag som väljer att ansöka om att outsourca kundtjänst, särskilt outsourcing för kundtjänst efter att ha upptäckt fördelarna det ger i verksamhet och vinst. Och hur det hjälper företag att överleva och fortsätta, särskilt under ekonomiska utmaningar och pandemin som vi upplever i nästan två år nu.

Alla företag är mottagliga för att outsourca kundtjänst när de lärde sig kostnadseffektiviteten, flexibiliteten och produktiviteten som denna affärsstrategi ger. Även om outsourcing av kundtjänst är ett effektivt och sparsamt system för att hjälpa dina kunder, bör företag vara försiktiga. Det finns fortfarande brister och misstag du kan stöta på om du inte har förberedelser och planering.

Online-outsourcing är viktigt för företag, särskilt för nystartade företag. Men det medför också risker som kan få ditt företag att kollapsa om du inte undviker misstagen.

Nedan följer några påminnelser för att undvika vanliga misstag vid outsourcing av kundtjänst:

Var inte för överspänd och impulsiv. På grund av de spännande saker som outsourcing erbjuder, finns det en tendens där vissa företag håller med och går in i denna affärsstrategi utan att tänka och planera vad de ska outsourca exakt. Som ett resultat utnyttjar dessa företag små investeringar i onödiga affärsprocesser. De siktar inte på rätt mål för att lyckas. För att undvika detta misstag, skapa en projektplan och överväg de affärsuppgifter som måste outsourcas.

Det bör finnas tydliga mål och förväntningar från början. Outsourcing för kundtjänst kan misslyckas om bestämda mål och mål inte fastställs. Först måste du hitta en outsourcingpartner som du tror kommer att hjälpa dig att uppnå dina outsourcingmål. När du redan valt ditt föredragna outsourcingföretag, presentera dina mål och förväntningar. På så sätt kan missförstånd och problem undvikas. Du kan bygga en stark och harmonisk affärsrelation som är till hjälp för framgången för båda företagen.

Kvalitetsservice bör ha högsta prioritet. Vi vet att kostnadseffektivitet är huvudorsaken till att många företag bestämde sig för att outsourca sin kundtjänst. Men tro inte att du outsourcar bara för att du vill ha en lägre outsourcingavgift och krav på kvalitetsprestanda. Genom outsourcing kan du spara från dyra utgifter. Men det betyder inte att du betalar låga avgifter och kräver det bästa. Du kan outsourca några av dina affärsfunktioner till ett billigare pris jämfört med när du utför dessa uppgifter internt. Du kan spara mycket i outsourcing eftersom du inte behöver hyra en byggnad och köpa kontorsutrustning. Till exempel genom att outsourca kundtjänst på Filippinerna kan du anställa högutbildade arbetare till överkomliga ersättningar jämfört med att anställa arbetare från västländer som kräver högre löner. Båda har samma utbildning och förmågor.

Ständig kommunikation mellan företag och outsourcingföretag. Ibland, efter att båda företagen redan har kommit överens om villkoren för sina affärssamarbeten, är det slutet på kommunikationen. Företag kommer alla att lita på sin outsourcingpartner. Som företagare måste du ha ständig kommunikation med din partner. Det är till fördel för båda sidor. Kom alltid ihåg att ditt företag står på spel när det gäller outsourcing.

Till exempel, vid outsourcing av kundtjänst måste du tillhandahålla arbetarnas kunskap och produktinformation. Kundtjänstrepresentanterna är ditt företags ansikte. Ett enkelt fel som de gjorde för att hjälpa kunder kan förstöra ditt varumärkes rykte. Det är viktigt att kontrollera att kundagenterna kan tillgodose kundernas bekymmer effektivt.

Outsourcing av kundtjänst är viktigt och stöder ditt företags behov. Var dock försiktig när du väljer en partner för att du ska nå dina framtida mål.

Kontakta oss - Vi tar fram ett lösningsförslag anpassat för er!
Contact Us form

Contact Us form