Kundtjänst på ALLA språk
Kundtjänst 24/7 & 365
Kundtjänst på Era villkor
Egna dedikerade agenter
Hem > Om Outsourcing > Varför föredrar många företag att outsourca kundtjänst för e-post och chatt?

Varför föredrar många företag att outsourca kundtjänst för e-post och chatt?

29 November 2021
outsourcing kundtjänst

När telefonen kom fram och blev tillgänglig för många människor 1876, visade sig mångas liv vara enkelt, tillgängligt och bekvämt. Individer skaffar sig bekväma sätt att nå varandra. Telefonsamtalet är föregångaren inom outsourcad kundtjänst och användes av många företag för att nå sina kunder. Som ett resultat har callcenter -jobb en hög andel i filippinsk sysselsättning när online –outsourcing började i mitten av 90 -talet, blev framgångsrik och landet utropades till världens BPO -huvudstad på 2000 -talet.

Att outsourca kundtjänst visade sig vara flexibelt, intressant och attraktivt för många företag när Internet och modern teknik fortsätter att blomstra och göra våra liv enkla. Framväxten av olika kommunikationskanaler hjälper inte bara företag utan även kunder att välja den typ av interaktionsmetod som de tror kan vara bekvämare att använda.

För närvarande, förutom telefonsamtal, har flera plattformar upptäckts som en kommunikationsbro mellan varumärken och kunder. Bland dem finns e -post och chattstöd. Mitt i vår progressiva modernisering av teknik finns det frågor som är bättre att outsourca kundtjänst och som ett bättre alternativ till telefonsamtal. Många har sagt att e -post och chattstöd är de bästa alternativen för telefonsamtal. Tycker du att det är pålitligt?

Telefonsamtal är den mest praktiska och föredragna kanalen för majoriteten av kunderna. Antalet kunder som uppmuntras att använda e-post och chattstöd ökar dock. Millennials och Gen Z -kunder delar en stor del av detta antal. Individer från dessa generationer är mest benägna att använda denna plattform eftersom den har blivit en del av deras växande år.

Användningen av e -post och chattstöd som en bro mellan märken och konsumenter är redan acceptabelt för många människor världen över. Anledningen är att outsourcing av kundtjänst är omfattande. E -postsupport föredras av kunder som alltid är sysselsatta med arbete och har begränsad ledig tid. De kan skicka e -postmeddelanden under sin bekvämaste tid, och företaget svarar så snabbt som möjligt. Kunden behöver inte längre vänta på callcenteragenten. E -post och chatt supportteam vet att upptagna människor har kort tålamod att vänta. De känner att de slösar bort sin tid.

E -postsupport ger också ett “pappersspår” som kunder och företag skulle ha nytta av. Det gör det möjligt för dem att spåra transaktionshistoriken manuellt. Genom detta är det lätt att referera tillbaka till föregående konversation. En annan sak, om en agent inte kan lösa ett problem kan e -postmeddelandet vidarebefordras till en annan agent. E -postsupport ger instruktioner för att hjälpa kunder med instruktioner och detaljer.

Chat-support erbjuder outsourcing av kundtjänst dygnet runt för att tillgodose kundernas oro och omedelbart lösa problem om varumärkena. Precis som telefonsamtal ger chattstöd oavbruten support för kunderna. Om du tillhandahåller denna kanal kan de nå varumärket när som helst och var som helst. Fler konsumenter väljer att kommunicera via livechatt eftersom de kan förklara och presentera sina problem tydligt. Till skillnad från telefonsamtal där kunder tenderar att glömma andra detaljer som de vill informera. Chattstöd kan också hålla en konversationshistorik som kan användas som referens för de efterföljande transaktionerna.

Vi kan säga att vår generation har turen att ha många kommunikationsplattformar. De kan hjälpa företag att ge sina kunder det bästa stödet, särskilt i denna pandemi där det finns restriktioner för att gå utanför.

OnlineFactory, ett växande BPO -företag i Manila, erbjuder inte bara outsourcing av kundtjänst utan också influencer marketing och content management.

Kontakta oss - Vi tar fram ett lösningsförslag anpassat för er!
Contact Us form

Contact Us form