En av de viktigaste faktorerna som en nystartad entreprenör bör ta hänsyn till är beredskapen att investera en enorm summa pengar för att starta ett företag. Nuförtiden när varje pris ökar, är det inte lätt och väldigt dyrt att starta ett företag. Men tack vare internets ständiga framsteg och modern teknik föddes outsourcing kundtjänst. Förutom att det är kostnadseffektivt när det gäller att starta och driva ett företag, är det också potent i att ha outsourcad kundtjänst som kommer att erbjuda utmärkt kundsupport. Du behöver inte vänta på att bli ett framgångsrikt företag för att betjäna dina kunder, svara på deras frågor och hjälpa dem att lösa sina problem och problem. Genom att outsourca kundsupport kommer du att känna att du är ett av de framgångsrika varumärkena när det gäller att ta hand om sina kunder.
Trots vissa kontroverser och negativa kommentarer om outsourcing ökar många företag som väljer att outsourca sin kundservice. Dessutom vittnar många vittnesmål och bevis från företag över hela världen om styrkan och fördelarna med outsourcing för att driva och hålla sin verksamhet blomstrande mitt i ekonomiska utmaningar och svårigheter, särskilt i denna tid av COVID-19-pandemin.
Vad tror du är anledningarna till att outsourca kundtjänst blev framgångsrikt? Låt oss ta reda på.
Kostnadseffektiv. Enligt Deloitte Global Outsourcing Survey 2020 är kostnadsminskning det främsta skälet för många företag som väljer att outsourca en del av sina affärsuppgifter.
Baserat på den genomförda undersökningen sa 70 % av de tillfrågade som genomgick intervjuer att de väljer att outsourca kundtjänst på entreprenad för att spara betydande pengar som kommer att omvandlas till affärsexpansion och andra väsentliga aspekter som behövs för att hålla verksamheten flytande. Det är inte längre förvånande. Att vara en rik marknadsförare är viktigt med tanke på dagens instabila ekonomiska situation orsakad av pandemin. Istället för att anställa intern personal för att utföra affärsuppgifter, särskilt kundservice, och investera i kontorsutrymmen och utrustning, är det ett klokt beslut att outsourca kundtjänst samt några av dina icke-kärnverksamhetsprocesser på entreprenad, men det är viktigt för att driva ditt företag smidigt och effektivt. Med hjälp av outsourcing sparar du inte bara kostnader för utbildning, kontorsutrymmen och utrustning, du kan bygga din egen kundsupport som kommer att hantera allt om kundernas frågor och bekymmer.
Flexibel. På grund av den osäkra ekonomiska situationen och fluktuerande kundbehov bör företag lära sig att vara agila och flexibla, särskilt när det gäller att erbjuda outsourcing av kundsupport. Det är utmanande att upprätthålla sin egen kundservice på grund av många faktorer. Till exempel behöver du ytterligare kundtjänstagenter för den här säsongen på grund av den höga volymen av kunders samtal och e-postförfrågningar. Eller så behöver du ge kundservice 24/7. Men vad händer om den tid kommer då volymen av kundernas förfrågningar har minskat? Men genom outsourcing av kundtjänst blir du flexibel och anpassar dig till den aktuella affärssituationen direkt.
Rådig. Att bygga och underhålla ett kundservicecenter är inte så lätt, men en utmanande sådan. Bortsett från det kan det ta upp dina stora resurser, som infrastruktur, mänskliga resurser, för att nämna några. Men genom att outsourca kundtjänst på entreprenad kan du enkelt och kostnadseffektivt få tillgång till resurser, som att anställa kvalificerad personal från andra länder. Du kommer att vara bekymmersfri när det gäller att anställa och utbilda kvalificerade medarbetare för vissa uppgifter i ditt företag. De flesta outsourcingföretag, särskilt i Filippinerna, kommer att utbilda sin personal. Självklart kommer det att genomföras med din vägledning och ledning.
Genom att outsourca kundtjänst blir ditt företag effektivare, starkare och mer konkurrenskraftigt eftersom du vet att dina gamla kunder kommer att stanna hos dig och nya potentiella kunder kommer att komma.