Kundtjänst på ALLA språk
Kundtjänst 24/7 & 365
Kundtjänst på Era villkor
Egna dedikerade agenter
Hem > Om Outsourcing > Varför outsourcing av kundtjänst på Filippinerna är framgångsrik

Varför outsourcing av kundtjänst på Filippinerna är framgångsrik

12 November 2021
outsourcing kundtjänst

En av de favorit turistmål i världen är Filippinerna. På grund av landets exotiska livsmedel, idylliska stränder, hisnande dykplatser rikt på biologisk mångfald, perfekt väder och varma människor, lockas många människor från olika delar av världen att besöka och stanna i landet. Det intensifierade turistnäringen och gav fler affärs- och jobbmöjligheter.

Bortsett från den blomstrande turistindustrin hade Filippinerna hittat en annan möjlighet till ekonomiska framsteg i mitten av 90 -talet. Det var då Business Process Outsourcing (BPO) startade i landet och blev framgångsrikt. Många internationella företag uppmuntrades att överföra sina affärsfunktioner till landet. På grund av BPO -branschens obestridliga framgångar hyllas Filippinerna som en av de bästa destinationerna för outsourcing av kundtjänst i världen. Och outsourcing av kundtjänst är den bästa outsourcingavdelningen som ger många Filippinerna jobbmöjligheter.

Framväxten av outsourcing av kundtjänst på Filippinerna började när regeringen fann att outsourca kundtjänst är en potentiell källa till stabila nationella intäkter och sysselsättning för sina medborgare. Special Economic Zone Act godkändes i kongressen. Det är ett sätt att visa starkt stöd och uppmuntran till fler potentiella kunder över hela världen. Lagstiftarna antog också en lag för att sänka skatterna för internationella kunder som väljer att outsourca sin affärsverksamhet i landet.

Sedan dess är tillväxten av outsourcingföretag i Filippinerna ostoppbar när volymen av internationella kunder började komma och överlåta sina affärsuppgifter till högkvalificerade filippinska arbetare. Som ett resultat etablerades 851 registrerade företag och 429 callcenter i den lokala BPO -industrin. Telekommunikation, sjukvård, bank och finans, juridik och många fler är de outsourcingtjänster som blev mest efterfrågade och gav jobbmöjligheter för filippinerna. Enligt siffrorna förväntar sig Filippinernas centralbank en intäktsökning på 10%. Det motsvarar cirka 24,5 miljarder dollar! De flesta kunder som väljer att outsourca kundtjänst på Filippinerna kom från USA, Europa, Australien och Nya Zeeland. Med detta, 2010, erkändes Filippinerna som världens outsourcinghuvudstad. Trots pandemin som drabbade hela världen fortsätter outsourcingindustrin i landet att lyckas och ger många filippinare möjligheter att arbeta.

Outsourcing av kundtjänst delar den största delen av outsourcingindustrin i Filippinerna. Det finns en stor ökning av antalet internationella företag som överför sin kundtjänstavdelning till filippinerna och hanterar sina kunders frågor och bekymmer. Det är inte förvånande om internationella företag vill ha filippinska kundtjänstagenter. De har en naturlig skicklighet för service av hög kvalitet, integrerat värde, respekt och samhörighet med en vänlig arbetsmiljö- orsakerna till landets starka marknadsförbarhet i global outsourcing.

Nedan följer de tre viktigaste faktorerna varför utländska företag bestämde sig för att outsourca kundtjänst på Filippinerna:

Hög läskunnighet. Enligt en rapport från FN, bland Sydostasiatiska länder, har Filippinerna den högsta läskunnigheten på 97,95%.

Hög engelska skicklighet. Filippinerna placerade sig 27: a i rankningen av länder som har en hög poäng i engelska kunskaper. De fick 562 av 700 på de engelska test som administrerades av Education First. Bortsett från detta testresultat betraktas engelska som landets andra språk och kommunikationsform på olika områden.

Neutral accent. Det är en av faktorerna för att outsourcing av kundtjänst på Filippinerna är framgångsrikt. Landet kallades för världens callcenter -huvudstad. Många engelsktalande filippinare kan imitera den amerikanska accenten och det är en faktor varför amerikanska kunder och andra länder lockades att outsourca i landet.

Pandemin som orsakats av coronaviruset har på något sätt påverkat några av outsourcingsföretagen på Filippinerna. Men med rätt utbildning, statligt stöd och internationella kunder som redan litar på de filippinska experterna, fortsätter Filippinerna att leda i BPO -industrin.

 

Kontakta oss - Vi tar fram ett lösningsförslag anpassat för er!
Contact Us form

Contact Us form