Kundtjänst på ALLA språk
Kundtjänst 24/7 & 365
Kundtjänst på Era villkor
Egna dedikerade agenter
Hem > Om Outsourcing > Varumärkenas högre engagemang genom Influencer Marketing

Varumärkenas högre engagemang genom Influencer Marketing

9 November 2021
outsourcing

Visste du att mer än 80% av kunderna är beroende av muntliga rekommendationer? Och det blir mer effektivt om rekommendationerna eller verifikationerna kom från deras betrodda personer. Därför letar marknadsförare ständigt efter marknadsföringsstrategier för bättre säljresultat för att hitta de bästa metoderna för att nå målkonsumenterna med hjälp av digitala kanaler. Och den bästa formeln för framgången för din varumärkeskampanj är att outsourca influencer marketing.

Många entreprenörer har upptäckt att outsourcing av influencer marketing anses vara den mest kostnadseffektiva marknadsföringsstrategin för varumärkesfrämjande. Det är en process där varumärken samarbetar med outsourcingföretag som är experter på marknadsföring på sociala medier för att hjälpa dem att hitta de mest lämpliga påverkarna och bli ambassadörer för sina produkter. Dessa influencers är mycket erkända och älskade i sina respektive nischer. De följs också av en stor mängd supportrar. Genom sina krafter och inflytande över sina följare kommer de att marknadsföra varumärkena och få människorna att stödja och köpa produkterna.

Influencer Marketingskampanjer kan ökas upp till 16 gånger mer engagemang i sociala medier än ägda eller betalda medier. Det hjälper också små företag att marknadsföra produkter till ett större antal människor till en mycket billig budget.

Förr var produktkampanjer inte lika enkla som idag. Varumärket behövde anställa reklambyråer för att skapa tvingande tv -reklam. Eller samarbetade med dem för att göra imponerande skyltar som fångar människors uppmärksamhet och intresse. Dessa typer av annonser visade sig vara mycket dyra, och bara stora marknadsförare hade råd med dem. Men outsourcing av Influencer Marketing växte fram och blev ett av de effektiva marknadsföringsverktygen. Det tillät nystartade företag att tillämpa denna strategi.

Hur blir outsourcing av influencer marketing effektiv, särskilt för små entreprenörer?

Det är effektivt eftersom du spenderar en begränsad budget för marknadsföring vid ett högre engagemang. Du är fri från stress som orsakas av den komplicerade och kostsamma produktionen. Påverkare kommer inte att uppta din tid och resurser. Jämfört med traditionell marknadsföring betalar du bara för deras tjänster till ett lägre pris. De är redo att marknadsföra dina varumärken till sina följare till varje pris.

Det är effektivt eftersom ditt varumärke får högre engagemang som du inte kan få i traditionell marknadsföring. Tyvärr är tv -reklamens driftstid väldigt dyr. Och ditt varumärke fick begränsad offentlig exponering. Men genom outsourcing av influencer marketing hjälper influencers som är aktiva i sociala medier och har konstant exponering ditt varumärke att få högre engagemang till en låg kostnad.

Det är effektivt eftersom ditt varumärke når en målgrupp. När ditt varumärke träffar målgruppen/marknaden är det lättare att få den faktiska försäljningen än bara support. Påverkare har förtjänat sina anhängares förtroende och respekt. Genom att skaffa influencers vars nisch är detsamma som ditt varumärke blir följarna lätt övertygade om att köpa produkterna. I en enkel förklaring gillar de också dina produkter. Influencer Marketing är således inte tvångsreklam.

I Filippinerna är outsourcing  av Influencer Marketing en av de mest aktiva outsourcingfunktionerna i BPO -branschen. Filippinerna är kända för att vara experter på sociala medier, och det är anledningen till att de är perfekta för att vara dina partners för att hitta influencers som passar ditt varumärke.

 

Kontakta oss - Vi tar fram ett lösningsförslag anpassat för er!
Contact Us form

Contact Us form