Vill du överlista dina konkurrenter som erbjuder samma högkvalitativa märken?
Företag är en chansning. Du kan bli en vinnare, eller så kan du bli ett misslyckande. Du är inte den enda som erbjuder produkter och tjänster av hög kvalitet som kommer att älskas av människor. Och med den ständiga utvecklingen av Internet och modern teknik är det enkelt att marknadsföra varumärken för allmänheten. Så, den enda nyckeln att vara på topp är lojal support från kunder. Det är allmän kunskap att kunderna är marknadens kung. Utan deras kontinuerliga beskydd av dina produkter eller tjänster kan du inte stanna länge i verksamheten. Det bästa sättet att slå dina företagskonkurrenter är genom att outsourca kundtjänst.
Många företag vittnar om att outsourcing av kundsupport är den bästa och effektiva metoden för att nå en skyhög försäljning! Bortsett från det är det ett beprövat verktyg för att göra dina kunder lojala mot dig. En studie säger att cirka 66% av kunderna är villiga att köpa för ett varumärke som ger utmärkt kundservice. Det ger dem en känsla av att de är uppskattade och speciella och att deras kommentarer och bekymmer spelar roll.
Det finns en falsk missuppfattning att tillhandahålla bra online -kundsupport uteslutande är för stora företag eftersom det är dyrt. Många marknadsförare tror att de inte längre behöver tillhandahålla kundsupport eftersom det inte är kärnan i deras verksamhet. Men i sanning är bra kundservice den främsta anledningen till att många företag kan vara kvar länge trots så många ekonomiska utmaningar. Med hjälp av outsourcing av kundtjänst kan startups och småföretag nu hjälpa sina kunder med en begränsad investering.
Viss statistik visar också att ett företag som erbjuder flerspråkig kundsupport sannolikt kommer att locka fler konsumenter. Omkring 75% av kunderna väljer att köpa från ett varumärke med en webbplats och produktinformation på sitt modersmål. Men om du vill stärka ditt omfång och betjäna dina kunder över hela världen är det fortfarande bäst att outsourca din kundtjänst på engelska. Engelska anses vara ett internationellt språk. Det rekommenderas starkt att använda i kundservice eftersom det används ofta även av människor som har sitt modersmål.
Att använda det engelska språket bekvämt anses vara en av prestationerna för många individer. Det ger förtroende för att du kan kommunicera tydligt till människor, särskilt till internationella affärspartners och kunder över hela världen. Trots expansionen av flerspråkig kundsupport i många callcenterföretag är outsourcing av kundsupport på engelska fortfarande det mest efterfrågade språket. Även människor som har sina egna språk föredrar att tala på engelska om de pratar från ett annat land.
Outsourcing av kundtjänst på engelska är perfekt för små företag som inte ofta har efterfrågan på det, men det finns tillfällen som de behöver tillhandahålla det. Genom outsourcing kan du betjäna dina internationella kunder under en viss säsong. Så när den tid kommer att du inte längre behöver outsourca kundtjänst på engelska kommer din outsourcingpartner att hantera uppsägningen av de anställdas kontrakt. Även om det är sällsynt eftersom kundsupport på engelska alltid är i behov.
I Filippinerna delar outsourcing av kundtjänst på engelska det största antalet anställda i BPO -branschen. Det intensifierades under pandemin eftersom många företag över hela världen bestämde sig för att välja filippinska callcenteragenter för att hantera sin kundservice. Många engelsktalande länder, särskilt USA och Storbritannien, anförtror sin kundservice i landet att hjälpa sina kunders behov över hela världen. Det resulterade i den största befolkningen av callcenterjobb på Filippinerna.
Med hjälp av att outsourca kundtjänst på engelska är det inte längre omöjligt att uppnå framgång och kontinuitet i ditt lilla företag.