Influencer Marketing är ett utmärkt sätt att nå ut till nya kunder och du behöver inte vara något proffs på sociala medier för att komma igång. Så här går det till!
Vad är det som gör Influencer Marketing till en så populär marknadsföringsmetod bland e-handlare? Svaret är alla de fördelar du får i ett. Några av dessa är:
Kostnadseffektivitet
Jämfört med traditionell annonsering är Influencer Marketing betydligt mer kostnadseffektiv sett till hur mycket du faktiskt betalar, samt vad du får tillbaka för din investering. Den bästa lösningen är att outsourca influencer marketing till ett företag som är specialiserade på området. Du betalar mindre och får samtidigt hjälp hela vägen.
Skalbarhet
Influencer Marketing är väldigt skalbart. Du kan börja smått utan några stora investeringar och därefter skala upp volymerna i takt med att fler samarbeten med influencers skapas.
Flexibilitet
När du outsourcar influencer marketing får du ett skräddarsytt upplägg som ger dig stor flexibilitet. Ditt erbjudande, villkor och strategi kan snabbt och enkelt justeras under projektets gång. Du har full kontroll över hela processen.
Exponering
När du kör Influencer Marketing kan du tack vare noga utvalda influencers skaffa dig stor exponering mot precis den målgrupp du vill åt. Influencer Marketing låter dig prickskjuta på en specifik typ av influencers, vars följare resonerar med den kundgrupp du vill nå ut till.
Många tror att de måste bli proffs på sociala medier för att kunna implementera Influencer Marketing som marknadsföringsstrategi. Så är inte fallet!
Det finns bolag som specialiserat sig på just Influencer Marketing, som kan hjälpa dig hela vägen. Detta innebär att hela processen i stort sett kan automatiseras för dig, så att du istället kan fokusera på kärnverksamheten.
Ett sådant företag är OnlineFactory. När du outsourcar Influencer Marketing med OnlineFactory skräddarsys en lösning efter just din verksamhet och behov. Efter överenskommelse om upplägg startas projektet igång och OnlineFactory bygger upp en databas med influencers baserade på de kriterier ni tagit fram tillsammans. Därefter görs en outreach till dessa, varpå samarbeten aktivt drivs igenom. Du kan luta dig tillbaka och låta OnlineFactory sköta hela jobbet åt dig!
Du äger sedermera all data som samlas in och har hela tiden full kontroll över projektet, som du dessutom kan följa i realtid.
Gör som många andra e-handlare och nå ut till nya kunder med hjälp av Influencer Marketing. Black Friday och Julhandeln är i antågande och konkurrensen är stor. Det gäller att synas och höras för att kunna ta marknadsandelar!
Kontakta OnlineFactory för mer information om outsourcing av Influencer Marketing. Välkommen att höra av dig till
eller besök .