Att många företag jobbar med influencers kan knappast ha undkommit någon. Att nå ut med sitt budskap till den stora breda massan har alltid varit en viktig nyckel i framgångsrik marknadsföring. Vi på Online Factory kan hjälpa ditt företag att hitta passande influencers men vi jobbar med en liten annan modell som vi tror mer på, nämligen
micro influencers.
Skillnaden mellan micro influencers och “vanliga” influencers är antalet följare. En micro influencer har någonstans mellan 1,000 – 10,000 följare medans en vanlig influencer kan ha flera hundratusentals.
Varför skulle det vara bättre? När vi letar efter influencers till våra kunder kollar vi på hur engagerade deras följare är i innehållet de publicerar. Vi ser nästan alltid att influencers har följare med högre engagemang som integrerar med innehållet! En micro influencer är oftast mer nischad och har därför en mer nischad målgrupp än vad exempelvis en större influenser eller kändis har. Att nå ut med ett budskap som passar den här nischade målgruppen är nyckeln till framgångsrik influencer marketing
Behöver du hjälp med att hitta influencers till ditt företag?
Här kan du läsa mer om hur vi jobbar med influencer marketing!