Kundtjänst på ALLA språk
Kundtjänst 24/7 & 365
Kundtjänst på Era villkor
Egna dedikerade agenter
Hem > Om Outsourcing > Hur uppnår man utmärkt kundtjänst?

Hur uppnår man utmärkt kundtjänst?

19 Januari 2022
outsourca kundtjänst

En nyckel till ett framgångsrikt företag bygger inte bara på hur bra varumärket är utan också på hur bra den outsourcade kundtjänsten servar sina kunder. Framgången eller misslyckandet för ditt företag beror på konsumenternas acceptans av produkterna eller tjänsterna. Alla företag letar alltid efter den bästa marknadsföringsstrategin som kommer att locka kunderna att lämna sina konkurrenter och byta till sitt varumärke. Och en av de äldsta och bästa metoderna för att uppnå lönsamma affärer är fantastisk kundtjänst genom outsourcing.

Nystartade företag och småföretagare har dock denna uppfattning att endast stora företag kan ge utmärkt kundtjänst. Men med existensen av outsourcing är det öppet för alla typer av företag att erbjuda bra kundtjänst eftersom det är kostnadseffektivt.

När du outsourcar din kundtjänst på entreprenad kommer du att dra nytta av dess fördelar såsom kostnadsminskningar i arbets- och driftskostnader, flexibilitet, en möjlighet att anställa experter från andra länder och kundhjälp dygnet runt. Föreställ dig hur användbart det är i ditt företag.

Men att uppnå utmärkt kundtjänst borde vara huvudmålet för alla marknadsförare. Och kom ihåg att tillhandahålla fantastisk kundtjänst är avgörande. Som en rik marknadsförare som vill uppnå kundlojalitet, retention, affärstillväxt och höga vinster, måste du vara försiktig med att sätta upp ditt outsourcade kundtjänstteam.

Låt oss först studera denna statistik:

  • 81 % av företagen som har stark kompetens i att tillhandahålla utmärkt kundtjänst presterar bättre än sina konkurrenter. (Peppers & Rogers Group)
  • 70 % av köpupplevelserna baseras på hur kunden upplever att de blir bemötta. (McKinsey)
  • 9 av 10 amerikanska konsumenter säger att de är villiga att betala mer för att säkra en suverän kundupplevelse. (Harris Interactive/RightNow)
  • 7 av 10 amerikaner sa att de är villiga att spendera mer med företag som de tror kan ge utmärkt kundtjänst. (American Express)

Med dessa siffror måste marknadsförare vara noggranna med att välja personal som kommer att hantera deras outsourcade kundtjänstteam. I den här artikeln kommer vi att diskutera de fem viktigaste faktorerna för att uppnå fantastisk kundtjänst:

  • Expertis i att lösa problem. Vanligtvis kontaktar kunder outsourcad kundtjänst för att fråga efter lösningen på problemet de stött på i ditt varumärke. Därför måste kundtjänstmedarbetarna vara redo och kunna åtgärda eventuella problem hos kunderna. Men det finns oundvikligen några problem som inte kan åtgärdas omedelbart. Men du kan lämna försäkran till kunderna att kundtjänstteamet gör sitt bästa för att komma fram till lösningen.
  • Tydlig kommunikation. Effektiv och tydlig kommunikation och avtal handlar om att kunna sätta sig in i kundens situation. Använd en kortfattad och kortfattad förklaring för att få en omedelbar lösning.
  • Vänlig attityd. Förmågan att bli ärlig och visa kunderna att de är viktiga för ditt företag kan göra en hel värld av skillnad i deras kundupplevelse. Och att vara vänlig kan lugna ens ilska som kan leda till harmoniska transaktioner.
  • Visa alltid empati. I alla situationer är det viktigt att visa empati. Inom kundtjänst kan även de mest arga kunderna förstå om de känner att agenten delar och erkänner deras känslor.
  • Kunskap om varumärket. De utlagda kundtjänstagenterna är varumärkets ansikte utåt. Hur kan du tjäna kundernas förtroende om de känner att personen de pratar med inte ens känner till produkten? kundtjänstens kunskap om varumärket kan få kunderna att tro på varumärkets autenticitet.

Stellar kundtjänst är inte längre omöjlig att uppnå genom outsourcing av kundtjänst. Och utmärkt kundvård kan bygga dig en långvarig och framgångsrik verksamhet!

 

Kontakta oss - Vi tar fram ett lösningsförslag anpassat för er!
Contact Us form

Contact Us form