Kundtjänst på ALLA språk
Kundtjänst 24/7 & 365
Kundtjänst på Era villkor
Egna dedikerade agenter
Hem > Om Outsourcing > Kostnadseffektiviteten för Influencer Marketing

Kostnadseffektiviteten för Influencer Marketing

22 februari 2022
outsourca

“Människor köper inte varor och tjänster. De köper relationer, berättelser och magi.”

Vilket inspirerande affärscitat från Seth Godin, en amerikansk författare, entreprenör och talare. Idag är att ha den bästa kvaliteten på varumärken inte den enda anledningen till att företag fortsätter att lyckas, behålla kundernas lojalitet, besegra sina konkurrenter och överleva mitt i pandemin. En annan anledning till den goda och ständiga relationen mellan varumärken och kunder är när dina varumärken etablerar trovärdighet och pålitlighet. Marknadsförare kan uppnå dessa med hjälp av outsourcing av influencer marketing.

Förr var det kostsamt och komplicerat att fånga folkets uppmärksamhet och intresse för att köpa varor och tjänster. TV-reklam och reklamskyltar var uteslutande försedda med stora företag. Att anlita tjänster från kändisgivare kan bryta din bank! Bortsett från det måste du spendera enormt mycket på produktion, personal, plats och copywriters för det kommersiella manuset. Således hade ett utmärkt varumärke från ett litet företag svårt att introducera sin produkt till en bredare publik.

Men detta dilemma är inte längre ett dilemma eftersom influencer marketing växte fram och blev fördelaktigt för alla företag, särskilt startups och småskaliga företag.

Ett motiverande affärscitat av Seth Godin är en lämplig påminnelse om vad outsourcingkampanjer för influencer marketing vill uppnå. Till skillnad från traditionell marknadsföring bör marknadsförare inte sätta sina produkter och tjänster i centrum. Även om det är ditt yttersta mål att nå en stor försäljning, är det också viktigt att fokusera på att ge dina kunder vad de vill ha – och det är att bygga en bra, stark och harmonisk relation och skapa ett engagemang som gör att alla dina kunder lojala mot ditt varumärke. Det är omöjligt att uppnå detta mål genom traditionell marknadsföring. Det blir dock genomförbart när du outsourcar influencer marketing.

Varför och vad tror du är orsakerna?

I traditionell marknadsföring väljer varumärkets marknadsföringsteam kändisstödjare trots att dessa kändisar inte var anpassade till varumärket. Därför är det inte trovärdigt om kändisen som är populär på grund av sitt vackra ansikte och kropp kommer att rekommendera en diskmedelsbar! Vem med rätt sinne kommer att tro att den här kändisen tvättar henne? Utöver det är den kommersiella körtiden mycket kostsam. Du vet inte om de enorma pengarna du spenderar på sändningstid når ditt mål att introducera ditt varumärke för ett stort antal kunder.

Så är inte fallet i influencer marketing. Influencers har framgångsrikt fångat stödet och förtroendet från tusentals och miljoner av sina följare på grund av deras äkthet och trovärdighet. De flesta influencers blev välkända i sina nischer på grund av deras innehåll och personlighet. Till exempel följer människor som gillar att dansa en YouTube-vloggare som är känd för sin dansförmåga. Många tittar på hennes dansinstruktionsvideor eftersom de tror att de kommer att lära sig många danssteg med henne. Vidare kan varumärken vara mycket synliga på sociala medier eftersom påverkan på sociala medier är aktiva med att publicera på sina sociala mediekonton. Statistik visar att sextio procent av YT-prenumeranter överväger råden från sina favoritinfluencers om vad de ska köpa eller använda jämfört med råden från traditionella kändisar.

Outsourcing av influencer marketing är effektivt för att hjälpa dig bygga viktiga relationer och trovärdighet eftersom de redan har en lojal publik.

 

Kontakta oss - Vi tar fram ett lösningsförslag anpassat för er!
Contact Us form

Contact Us form