Kundtjänst på ALLA språk
Kundtjänst 24/7 & 365
Kundtjänst på Era villkor
Egna dedikerade agenter
Hem > Om Outsourcing > Kraften i sociala medier i kundtjänst

Kraften i sociala medier i kundtjänst

8 februari 2022
outsourca

Vad tror du att folk får när de vaknar på morgonen och innan de ska sova på natten? Inga andra än smartphones. På grund av det utbredda och kraftfulla inflytandet som sociala medier ger världen, blev det oskiljaktigt från oss alla! Sociala medier var ursprungligen avsedda för personligt bruk och för att upprätthålla interaktioner med människor. Men på grund av dess kontinuerliga utveckling och visar sig vara en viktig metod för att bygga varumärkesmedvetenhet och kundservice, blir den tilltalande för många marknadsförare, särskilt outsourcing av kundtjänst och influencer marketing.

Det är inte längre förvånande varför sociala medier blev framgångsrika och efterfrågade för många människor. Det finns imponerande 3,196 miljarder människor som är aktiva i olika sociala mediekanaler. År 2020 spenderade genomsnittsanvändare två timmar och 24 minuter varje dag på sociala medier. Statistik visade också att människor spenderade mer än 50 % av sin tid på olika appar för sociala medier. Och bland olika sociala medieplattformar är Facebook den mest använda. Användare av denna plattform har i genomsnitt två timmar och 24 minuter per dag. Samtidigt tar YouTube-användare i genomsnitt 40 minuter varje dag. Snapchat-användare spenderar i genomsnitt 30 minuter varje dag, medan Instagrammers spenderar i genomsnitt 28 minuter dagligen.

Med dessa data är sociala medier-nätverk en stor hjälp för företag som vill öka sin varumärkesmedvetenhet och kundnöjdhet genom att outsourca influencer marketing och kundsupport. Företag kan attrahera fler potentiella nya kunder och öka försäljningen och vinsten. Marknadsförare kan spara mer tid och pengar. Dessutom tillåter sociala nätverk för företag varumärken att nå omfattande kundgrupper jämfört med traditionella metoder. Olika sociala mediekanaler är värda att användas i företag. Förutom deras kostnadseffektivitet ger de kunderna friheten att välja sin föredragna kommunikationsmetod.

Nu när vi är inne på den första månaden av 2022 och det finns ett hot om ny stam av coronaviruset, har marknadsföring på sociala medier blivit mer utbredd av många e-handelsmän. Därför, som en rik affärsman, ta med dina varumärken till sociala medieplattformar där majoriteten av konsumenterna kan hittas. Genom att använda sociala medier boostar du inte bara din varumärkeskampanj, utan du ansluter även till dina värdefulla kunder genom att outsourca kundtjänst och outsourca influencer marketing.

Med hjälp av sociala medier kan företag ge sina kunder den bästa hjälp de behöver. Du kan outsourca din kundtjänst på en outsourcingpartner som du tror passar dina behov. Välj den bästa sociala mediekanalen för att betjäna dina kunder, interagera med dem och utöka supporten. Det har visat sig vara ett kostnadseffektivt sätt att betjäna kunder snarare än den traditionella metoden för kundservice.

Samtidigt ger outsourcing av influencer marketing dina varumärken att tala direkt till dina värdefulla kunder via sociala medier influencers som har makten att övertyga människor på grund av deras fantastiska innehåll, trovärdighet och pålitlighet.

På grund av internets kontinuerliga tillväxt och modern teknik och kommunikation är det lika enkelt som ABC att bygga bra kommunikation och assistans till dina kunder!

 

Kontakta oss - Vi tar fram ett lösningsförslag anpassat för er!
Contact Us form

Contact Us form