Kundtjänst på ALLA språk
Kundtjänst 24/7 & 365
Kundtjänst på Era villkor
Egna dedikerade agenter
Hem > Om Outsourcing > Topp 10 effektiva sociala medieplattformar för marknadsföringsstrategi del 1

Topp 10 effektiva sociala medieplattformar för marknadsföringsstrategi del 1

31 Januari 2022
outsourca

Under många år sedan de dök upp som svampar och med en prognostiserad årlig tillväxt på 25 %, har sociala medienätverk varit en av de snabbast växande branscherna. Influencer marketing är ett av de framgångsrika resultaten av sociala medier. Många marknadsförare har vittnat om hur outsourcing av influencer marketing hjälper dem att uppnå framgångsrik varumärkesmedvetenhet.

En studie säger att 63 % av konsumenterna som söker online blir vanliga köpare med hjälp av sociala medieplattformar. Och 71 % av konsumenterna som fick ett snabbt svar via sociala medier är mer benägna att rekommendera varumärkena till sin familj, vänner eller släktingar. Bortsett från varumärkesmedvetenhet har alltså sociala medier kraften att öka kundlojalitet och förvärv.

Men även om du har en närvaro på sociala medier kan brist på rätt strategi och planering skada ditt företag. Därför är det viktigt att sätta upp dina outsourcingmål och känna till och förstå din målgrupp. Du måste fortsätta att analysera din influencer marketingsstrategi för att upptäcka hur effektiv den är. Dessutom, engagera dig med din publik och ta reda på vad som kommer att fungera och vad som kommer att misslyckas.

När du outsourcar influencer marketing måste du först identifiera vilken social medieplattform som är bäst för att stärka ditt varumärke. Enligt statistiken är de 10 bästa sociala medieplattformarna med flest användare följande:

Facebook. Det är den mest populära och utbredda sociala nätverkssidan som grundades 2004 av Mark Zuckerberg, Eduardo Saverin, Dustin Moskovitz och Chris Hughes som alla var studenter vid Harvard University. Sedan dess uppkomst har Facebook blivit den största sociala medieplattformen i världen. År 2021 tjänade det mer än en miljard användare, och ungefär hälften av siffrorna använde Facebook varje dag. Statistik visar att det finns 85 % medlemmar eller registrerade användare och 79 % besökare eller aktiva användare. Många marknadsförare med varumärken som har omfattande marknader använder Facebook influencers på grund av det största antalet besökare. På grund av dess popularitet kan användningen av Facebook för dina influencer marketingsbehov hjälpa dig att uppnå varumärkesmedvetenhet. Cristiano Ronaldo, en 34-årig portugisisk professionell fotbollsspelare är den mest kända Facebook-influencern med 149 miljoner följare.

Youtube. Det anses vara en av de största och mest populära videodelningssajterna för sociala nätverk. Det grundades den 14 februari 2005 av Chad Hurley, Steve Chen och Jawed Karim, som alla var tidigare anställda på PayPal. Ursprungligen skapades YouTube som en plattform för alla att lägga upp videoinnehåll de ville ha. Användare kan använda webbplatsen för att ladda upp, dela och titta på innehåll utan begränsningar. Den allra första videon som postades var i maj 2005 av Karim. Titeln var “Me at the Zoo”, som spelades i bara nitton sekunder. Sedan dess har YouTubes framgångar varit fenomenala, och många innehållsskapare föddes och blev influencers eller YouTubers. Med 79 % medlemmar eller registrerade användare och 86 % besökare eller aktiva användare fortsätter YouTube att lysa. Den har mer än fyra miljarder timmars tittare varje månad, och uppskattningsvis 500 timmar videoinnehåll laddas upp varje minut. T-Series, AKA Super Cassettes Industries Private Limited är den mest kända influencern i YT med 190 miljoner följare. T-Series är Indiens främsta musikbolag och filmstudio. Varumärken kan dra nytta av YT influencers för att nå framgångsrik varumärkesmedvetenhet genom outsourcing av influencer marketing.

Facebook Messenger. Det är en amerikansk snabbmeddelandeapp utvecklad av Meta Platforms. 2008 var dess ursprungliga namn “Facebook Chat”. Företaget förnyade sin meddelandetjänst 2010, följt av lanseringen av fristående iOS- och Android-appar i augusti 2011. Efter några år har Facebook lanserat ett webbplatsgränssnitt och separerat meddelandefunktionen från Facebooks huvudapp. Det finns 72 % medlemmar eller registrerade användare och 55 % besökare eller aktiva användare. Även om Messenger inte är tillrådligt att använda för outsourcad influencer marketing eftersom det bara används mest för meddelanden, kan det användas av marknadsförare för att öka sitt varumärke till allmänheten.

 

Fortsättning följer…

 

Kontakta oss - Vi tar fram ett lösningsförslag anpassat för er!
Contact Us form

Contact Us form