Kundtjänst på ALLA språk
Kundtjänst 24/7 & 365
Kundtjänst på Era villkor
Egna dedikerade agenter
Hem > Om Outsourcing > Topp 10 effektiva sociala medieplattformar för marknadsföringsstrategi del 2

Topp 10 effektiva sociala medieplattformar för marknadsföringsstrategi del 2

1 februari 2022
outsourca

I den första delen av denna artikel avslöjar vi de tre bästa sociala medieplattformarna som är effektiva för marknadsföringsstrategi. De är Facebook, YouTube och Facebook Messenger. Vissa företag kanske vill prova andra sociala mediekanaler för att öka varumärkesmarknadsföring genom influencer marketing och ge bra kundvård via outsourcing av kundtjänst.

Nedan är en annan uppsättning av tre sociala medieplattformar som kan få ditt varumärke till framgång:

WhatsApp. WhatsApp Messenger skapades av WhatsApp Inc. i Mountain View, Kalifornien. Denna amerikanska gratisprogram för flera plattformsmeddelanden grundades av Brian Acton och Jan Koum, båda tidigare anställda på Yahoo! 2009. Det låter användare skicka text- och röstmeddelanden, ringa video- och röstsamtal, dela bilder, dokument och annat innehåll. WhatsApp körs på mobila enheter, men det kan också användas på stationära och bärbara datorer, så länge den är ansluten till en Wi-Fi-anslutning. Tjänsten kräver ett mobilnummer för att registrera dig. Den blev världens mest kända meddelandeapp 2015. I februari 2020 nådde antalet användare över 2 miljarder användare och blev det primära kommunikationsmedlet i olika länder, inklusive Latinamerika, den indiska subkontinenten och stora delar av Europa och Afrika . WhatsApp tilltalar inte influencer marketing, som Facebook Messenger, men det kan vara till hjälp för affärstransaktioner och outsourcing av kundtjänst för att hjälpa kundrelaterade frågor och bekymmer. I januari 2018 släppte WhatsApp en fristående företagsapp som riktade sig till små marknadsförare. Det kallas WhatsApp Business.

Instagram. Instagram eller IG, som grundades av Kevin Systrom och Mike Krieger i oktober 2010, är ​​en amerikansk applikation för sociala medier för foto- och videodelning. På bara en dag ökade antalet användare till 25 000! Det primära syftet med appen var att visa bilder, särskilt de som tagits på mobiltelefoner. I april 2012 förvärvade Facebook tjänsten för cirka 1 miljard USD i kontanter och aktier. Influencer Marketing på Instagram är en bra marknadsföringsstrategi som du definitivt bör utforska. IG-influencers har visat sig vara till stor hjälp för många varumärken som skjutit i höjden deras försäljning och vinster. Genom att outsourca influencer marketing via Instagram kan varumärken rekommendera sina senaste produkter, attrahera och samla nya kunder och hålla kontakten med lojala kunder. Det finns många anledningar till varför influencer marketing på Instagram kan vara så effektivt för e-handelsföretag. Liksom på Facebook är Cristiano Ronaldo, en portugisisk fotbollsspelare, den mest följda influencern på Instagram.

Twitter. Twitter skapades av Jack Dorsey, Noah Glass, Biz Stone och Evan Williams i mars 2006. Det heter från början Twttr, och det är en amerikansk mikrobloggtjänst där användare kan göra inlägg och interagera genom att skicka korta meddelanden som kallas “tweets”. Bortsett från detta kan de gilla, retweeta och citera tweets för att sprida inläggen. Oregistrerade användare kan dock bara läsa inlägg som publiceras offentligt. Ursprungligen var tweets begränsade till 140 tecken. Men i november 2017 fördubblades gränsen till 280. Ljud- och videotweets förblir begränsade till 140 sekunder. År 2012 postade mer än 100 miljoner användare 340 miljoner tweets om dagen. 2013 var det en av de tio mest besökta webbplatserna och beskrevs som “Internets SMS.” Twitter har nått mer än 330 miljoner aktiva användare varje månad. Överraskande nog är USA:s förre president Barack Obama den mest följda personen på Twitter, med mer än 130 miljoner följare!

Fortsättning följer…

 

Kontakta oss - Vi tar fram ett lösningsförslag anpassat för er!
Contact Us form

Contact Us form