Kundtjänst på ALLA språk
Kundtjänst 24/7 & 365
Kundtjänst på Era villkor
Egna dedikerade agenter
Hem > Om Outsourcing > Topp 10 effektiva sociala medieplattformar för marknadsföringsstrategi del 3

Topp 10 effektiva sociala medieplattformar för marknadsföringsstrategi del 3

4 februari 2022
outsourca

Sociala medienätverk fortsätter att växa och expandera i takt med att modern kommunikation och teknik oavbrutet ökar. Tidigare var Facebook och YouTube de enda sociala mediekanaler som vi använde för fritid och underhållning. Men när telekommunikationens framsteg blev ostoppbar bombarderades vi med nya och spännande sociala medieplattformar. E-handelsbranschen är en av få som drar mycket nytta av sociala medier genom outsourcing av influencer marketing.

Influencer marketing är en mycket effektiv marknadsföringsstrategi för att uppnå en framgångsrik produktkampanj och varumärkeskännedom. Med hjälp av influencers som har visat sig vara kraftfulla katalysatorer för människor att köpa de varumärken de stöder, kommer din försäljning definitivt att skjuta i höjden!

I de tidigare artiklarna diskuterade vi de första sex effektiva sociala medieplattformarna för marknadsföringsstrategi. Den sista delen kommer att visa upp de återstående fyra sociala mediekanalerna som kan hjälpa dig att nå bra försäljning och vinster.

Snapchat. Denna amerikanska multimedia-app för snabbmeddelanden som lanserades 2011, skapad av tidigare studenter vid Stanford University, har utvecklats och erbjudit nya och spännande funktioner, speciellt för företag. Med över 10 miljarder videor per dag bör du överväga att använda Snapchat för ditt varumärke genom outsourcing av influencer marketing. Det är ett verktyg för sociala medier som stöder korta, tillfälliga foton, videor och chattar som försvinner efter en kort period. Det är också betydelsefullt och enkelt att använda som ett marknadsföringsverktyg för företag. Snapchats webbplats får dock inte bra trafik på grund av att den är en mobilplattform. Bortsett från det, även om det är ett bra verktyg, rekommenderas det inte för alla företag. Se till att din målgrupp finns på denna plattform. Det finns en studie som visar att mer än 70 % av användarna är under 34 år. Således, om ditt varumärke är designat för en äldre publik, rekommenderas inte Snapchat för influencer marketing. När du lägger ut influencer marketing med hjälp av Snapchat ökar det din närvaro på sociala medier och bygger varumärkesmedvetenhet. Brittany Furlan är den mest kända Snapchat-influencern med över 615 000 prenumeranter. Hon var känd för sin tongue-in-cheek-humor.

Tik​tok. Det är ett kinesiskt ägt företags sociala nätverkstjänst som fokuserar på videodelning. Den är känd i Kina som Douyin och släpptes ursprungligen på den kinesiska marknaden i september 2016. Den visar en mängd olika kortformade videor med olika genrer och har bara en längd på 15 sekunder till tre minuter. I januari 2018 rankades Tiktok först bland gratis nedladdningar av appar i appbutiker i Thailand och andra asiatiska länder, som Filippinerna. Enligt statistiken har Tiktok nått mer än 130 miljoner nedladdningar i USA och två miljarder nedladdningar världen över. Och ett av de väsentliga kraven för influencer marketing är att du riktar dig mot de personer som sannolikt kommer att bli dina lojala kunder. När du lägger ut influencer marketing kommer du att fokusera på de personer som tilltalar och påverkar beteendet hos dina målkunder. Med influencer marketing kan influencers som kan kontrollera köpbeslutet för dina målkunder hjälpa dig att uppnå högre försäljning och framgångsrik varumärkespromotion. Tiktok, liksom YouTube, är att dela videor den viktigaste funktionen. Varje Tiktok influencer marketingskampanj kommer att fokusera på influencers som skapar, delar och ibland livestreamar videor som hjälper dig att marknadsföra ditt varumärke framgångsrikt. Den amerikanska sociala medieikonen Charli D’Amelio är den främsta Tiktok-influencern i världen. Hon var en tävlingsdansare i över tio år innan hon började sin karriär i sociala medier. Nu har hon fått mer än 128 miljoner följare.

Pinterest. Det är en plattform för sociala medier som fokuserar på design för bilddelning för att möjliggöra lagring och upptäckt av information. Den skapades av Ben Silbermann, Paul Sciarra och Evan Sharp och är baserad i San Francisco. I mars 2021 nådde den över 478 miljoner aktiva användare per månad. Pinterest, men inte lika stor som Facebook och Instagram, kan vara till stor hjälp för din outsourcing-influensermarknadsföringsstrategi. Många e-handelsmän använder redan Pinterest-marknadsföring som en del av marknadsföringsstrategin för sociala medier för att nå nya målgrupper och bygga framgångsrik varumärkesmedvetenhet. Genom att lägga ut influencer marketing på entreprenad bestämde sig många marknadsförare för att tillämpa denna strategi och Pinterest är en av de rekommenderade plattformarna.

Tumblr. Det är en amerikansk mikroblogg- och sociala nätverkswebbplats som grundades av David Karp 2007. Den tillåter användare att lägga upp multimedia och annat innehåll till en kortformad blogg. Bloggare kan hålla sina bloggar privata och användare kan följa andra användares bloggar. Det har visat sig vara en användbar webbplats för att stärka varumärken och erbjuda många sätt att bygga och öka din varumärkesnärvaro. Tumblr-värdar har nått mer än 529 miljoner bloggar i juli 2021.

 

Med de stora sociala mediekanalerna tillgängliga för alla marknadsförare är det enkelt som ABC att boosta din varumärkeskampanj, hålla lojala kunder nöjda och skaffa nya. Outsourcing av influencer marketing blir enkelt och användbart, särskilt för nystartade entreprenörer och småskaliga företagare.

Outsourca din influencer marketing nu genom OnlineFactory.

 

Kontakta oss - Vi tar fram ett lösningsförslag anpassat för er!
Contact Us form

Contact Us form