Kundtjänst på ALLA språk
Kundtjänst 24/7 & 365
Kundtjänst på Era villkor
Egna dedikerade agenter
Hem > Om Outsourcing > Varför väljer marknadsförare influencers för sin varumärkesmedvetenhet?

Varför väljer marknadsförare influencers för sin varumärkesmedvetenhet?

17 februari 2022
outsourcing

“Influencers, de är det bästa sedan skivat bröd. Men glöm bröd; de säljer som smör. De skapar enorm avkastning, och de är bara inställda på att fortsätta växa.” Detta citat från Emily Warna, Brand Marketing Executive från London, England, är ett av de bästa exemplen på definitionen av framgång och effektivitet av outsourcing av influencer marketing.

Influencer Marketing är ingen ny sak i den digitala världen. Från uppkomsten av internet och sociala medier i början av 2000 fram till nu uppmuntrades många varumärken att outsourca influencer-marknadsföring som en del av sin marknadsföringsstrategi och varumärkesmedvetenhet. De väljer att lämna det traditionella kändisstödet efter att ha upptäckt kostnadseffektiviteten i att outsourca influencer marketing på entreprenad.

Men vad tror du är anledningarna till att marknadsförare väljer att använda influencers än kändissupportrar? Vad gör influencers mycket bättre än kändisar?

Låt oss först definiera outsourcing influencer marketing. Outsourcing är en affärspraxis där företag anlitar en outsourcingfirma som kommer att utföra vissa affärsuppgifter istället för att utföra dem internt. I ett nötskal, ett företag får tjänsten av ett externt företag för att driva vissa affärsverksamheter. Outsourcing av kundservice, influencer marketing och content management är de efterfrågade affärsuppgifterna som företag vill outsourca på entreprenad. Outsourcing är effektivt för kostnadsbesparande åtgärder och för att öka effektiviteten och lönsamheten.

Samtidigt är influencer marketing processen att använda inflytelserika personer i sociala medier, populärt kända som influencers, för att koppla varumärken till konsumenter. Influencers kan vara vanliga människor, och några av dem är kändisar. De etablerade trovärdighet, fantastisk personlighet och massiva följare som gör dem effektiva och framgångsrika för att omvandla sin publik till lojala kunder. Influencers är aktiva på sina konton i sociala medier. Några av dem blev kända på grund av sina stora och trovärdiga personligheter. Vissa anser modeller och personer att se upp till, och andra är innehållsskapare. Deras innehåll är det som får folket att följa och stödja dem.

Influencers är perfekta för din opinionsbildning och ditt engagemang för att förmedla ditt varumärkes budskap till rätt målgrupp.

Låt oss nu diskutera varför influencers är mer effektiva än kändisstödjare.

Influencers tenderar att vara mer pålitliga och trovärdiga, medan kändisstödjare inte är det. De blev populära på sociala medier, inte för att de är kändisar utan för deras innehåll och personlighet. Deras stöd är mer övertygande eftersom folk vet att de använder varumärket och det blev effektivt. Till exempel är en YouTube-vloggare som visade sig vara en influencer känd för att vara fysiskt vältränad och en frisk buff. Människor kan lätt tro på kvaliteten på varumärket han stöder eftersom bevisen är synliga hos influencers. Samtidigt kan en kändis som marknadsför ett varumärke ibland vara otroligt. Till exempel stöder en kändis ett märke av matlagningsingredienser när många tror att hon inte vet hur man steker en fisk!

Influencers är nåbara och kommunicerar aktivt med sina följare på sociala medier, medan kändisstödjare inte är det. Influencers har byggt upp tusentals eller miljontals följare, inte bara på grund av deras innehåll utan för att de aktivt kommunicerar med dessa människor och har ett dagligt inlägg på sociala medier. Människor tror att de är sanna och ärliga, medan kändisstödjare inte är synliga. För det mesta kan de inte nås av sina följare och kan bara ses i deras reklam.

Influencers serviceavgifter är billiga, medan kändissupporters talangavgifter är avsevärt höga! Ibland nöjer sig influencers med freebies och tokens snarare än pengar som serviceavgifter.

Influencers rekommendationer är synliga 24/7 via deras konton på sociala medier medan kändisars rekommendationer kan ses på bara några sekunder. Det är faktiskt den smärtsamma sanningen. Du spenderar en enorm summa för att betala för en reklamfilms gångtid vid en kort tv-exponering. Men vid outsourcing av influencer-marknadsföring betalar du mindre belopp men stor exponering.

 

Kontakta oss - Vi tar fram ett lösningsförslag anpassat för er!
Contact Us form

Contact Us form