OnlineFactory nådde en ny milstolpe den 30 oktober med invigningen av en extra kontorsvåning. Detta är företagets andra expansion under dess 11-åriga historia.
Ninepine nådde över 100 miljoner kronor i omsättning under 2023, med en imponerande vinst på 25,7 miljoner kronor.
Fotbutiken är ett företag baserat i logistikstaden Helsingborg som fokuserar på fötterna. I sortimentet finns tusentals fotvårdsartiklar med allt från skoinlägg och stödstrumpor till fotkrämer och nagelsaxar. Med lager och kontor i södra Sverige finns goda möjligheter att snabbt få ut tusentals paket varje dag, till kunder framförallt inom Sverige, men även till kunder i andra europeiska länder, berättar Philip Lexander som är VD för verksamheten.
Idag, den 21 september, är Internationella fredsdagen. Den här dagen instiftades av FN med målet att främja en 24-timmars vapenvila och en värld fri från våld.
Grundat av aktivistkonstnären Andreas Häggkvist år 2020, har Andy okay snabbt vuxit till en av de mest inflytelserika plattformarna som förenar konst och välgörenhet. Med sin unika "ge vad du kan"-modell har de gjort konst mer tillgänglig för alla, samtidigt som de stödjer viktiga sociala och miljömässiga ändamål.
Proteinbolaget fortsätter sin framfart i Norden. Förra året omsatte de 270 miljoner, och med tolv lönsamma år i ryggen ser 2024 ut att fortsätta i samma spår. En nyhet för i år är inträdet i Norge som gjordes med hjälp av AI till en bråkdel av kostnaden. Vi vände oss till företagets vd och medgrundare Mårten Åkeson för att höra mer om satsningen.
Kostnadsbesparingar, flexibilitet och flerspråkig kompetens är några av fördelarna som ligger till grund för en växande trend där e-handelsföretag outsourcar hela eller delar av sin kundtjänst. Hur går det till i praktiken?
Svenska kosmetikbolaget SWATI, känt för sina färgade kontaktlinser och innovativa skönhetsprodukter, har nu kunder över hela världen. I skrivande stund råder det femårsjubileum och det firas med ytterligare expansionsplaner.
I år står SC Styling, det ledande bilstylingföretaget från Uppsala, inför en betydande milstolpe: sitt 20-årsfirande. Med jubileet introduceras SC Styling 2.0, en initiativrik satsning för att förnya företagets digitala närvaro och serviceutbud. Vi satte oss ner med Karl Östlund, företagets VD, för att diskutera den nya eran, och hur den formar företagets framtid.